Online supermarkt Crisp opent nieuw distributiecentrum
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Online supermarkt Crisp heeft zijn omzet het afgelopen jaar meer dan verzevenvoudigd. Om verdere groei te faciliteren, verhuist Crisp deze week naar een nieuw distributiecentrum in Amsterdam. Dit jaar is extra kapitaal aangetrokken van bestaande investeerders. Er is nu totaal 16,5 miljoen euro in het bedrijf geïnvesteerd.
Meer dan 85% van de omzet van Crisp komt van terugkerende klanten. De helft van de vaste klanten komt uit de Randstad, de andere helft uit de rest van Nederland. Ook qua winstgevendheid ligt de online supermarkt op koers. Sinds begin dit jaar is het bedrijf blijvend winstgevend per klantbestelling. Dit is in lijn met de ambitie om een financieel gezond en duurzaam bedrijf te bouwen voor de lange termijn.
Crisp koos voor zijn nieuwe 'DC' voor een maatwerk-locatie in het westelijk havengebied van Amsterdam. Met 10.000 m2 is hier ruimte voor groei. De prognose is dat het distributiecentrum op termijn meer dan 1.000 banen oplevert voor de regio.
Laatste nieuws
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Continu verbeteren stopt niet bij de productieorganisatie
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan