Nestlé verkoopt activiteiten van het Chinese merk Yinlu
bron: FoodPro Network
VEVEY - Nestlé verkoopt het merk Yinlu dat in China gevoerd wordt voor melkvervangers op basis van pinda's en rijstpap in blik aan het Chinese bedrijf Food Wise. De Zwitserse voedingsgigant verkoopt alle activiteiten van Yinlu, inclusief de 5 fabrieken in Anhui, Fujian, Hubei, Shandong en Sichuan. Hierover bericht Nestlé in een persbericht.
De merken van Yinlu hadden in 2019 een omzet van circa 645 miljoen euro. De overname zal naar verwachting eind dit jaar worden afgerond. De financiële voorwaarden van de transactie worden niet openbaar gemaakt.
Nestlé wil zich concentreren op de belangrijkste categorieën in China: kindervoeding, koffie, zuivelproducten, culinair en dierverzorging.
Yinlu zal de Nescafé producten voor Nestlé blijven produceren en de producten in verschillende provincies distribueren.
Bron: Nestlé
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan