Klachten over kinderidolen op productverpakkingen zijn gegrond
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - De producenten 4Retail, Dairy4Fun en FruitFunk gaan diverse productverpakkingen waarop ze nog altijd kinderidolen gebruiken aanpassen of uit de markt halen. Dit doen ze naar aanleiding van klachtenprocedures die foodwatch heeft aangespannen bij de Reclame Code Commissie. De Reclame Code Commissie heeft foodwatch bij een groot aantal van deze klachten gelijk gegeven.
Op 1 februari 2019 is er een nieuwe Reclamecode Voor Voedingsmiddelen in werking getreden. In de basis geldt dat reclame maken met behulp van bekende kinderidolen niet mag wanneer het gaat om kinderen van 0 tot en met 6 jaar. Deze basisregel geldt ook voor verpakkingen. De overgangstermijn van 17 maanden na inwerkingtreding liep op 1 juli van dit jaar af.
Omdat de 3 bedrijven na 1 juli nog steeds kinderidolen op hun verpakkingen gebruikten, stapte voedselwaakhond foodwatch naar de Reclame Code Commissie.
Bron: foodwatch
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan