IRI: 'Europeanen gaven 2,2 miljard meer uit aan snacks tijdens eerste lockdown'

30-11 06:07 | bron: FoodPro Network

ZALTBOMMEL - Europese consumenten hebben tijdens de eerste lockdown 2,2 miljard euro meer uitgegeven aan luxe eet- en drinkproducten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hierbij gaat het om drank, zoute snacks en chocolade, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI.

IRI bekeek data van onder andere supermarkten en slijterijen in het voorjaar toen de meeste landen in lockdown waren. Ten opzichte van vorig jaar werden er gemiddeld 12% meer snacks gegeten en gedronken in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Griekenland en Nederland. De stijging was het grootst in Spanje en het Verenigd Koninkrijk, daarna komt Nederland, gevolgd door Griekenland en Duitsland.

De groei van zoute snacks en alcohol komt door wat IRI de "aperitiefgelegenheid" noemt. Mensen gingen hun borrelavonden online proberen na te bootsen.

De verkoop van wijn steeg in alle landen ten opzichte van vóór de lockdown, behalve in Frankrijk. Sinds de eerste lockdown blijft de consumptie van zoute snacks en drank nog steeds hoog, aldus IRI.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 jan Ondanks coronacrisis kwamen er vorig jaar 3.200 horecabedrijven bij
20 jan Tony's Chocolonely bouwt Tony’s Open Chain verder uit
20 jan Meer lokale producten in restaurants van de overheid
20 jan Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
20 jan Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
20 jan Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
19 jan Picnic blijft groeien en opent (weer) nieuw distributiecentrum
19 jan Topeconomen: Biden goed voor economie en handel
19 jan Werknemers van Cargill staken vanwege conflict over nieuwe cao
19 jan Consumentenbond: 'Veel maaltijdvervangende repen en shakes ongezond'
19 jan Webinar: Business Intelligence voor de food branche
19 jan Gesprekken over supermarkt-cao vandaag hervat
19 jan De sterkste vloer voor de voedingsindustrie (video)
19 jan Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
18 jan PLUS intensiveert samenwerking met Too Good To Go
18 jan Picnic bekijkt uitbreiding naar Frankrijk
18 jan PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn
18 jan Circular Food Center: wereldvoorbeeld in aanpak voedselverspilling
18 jan Veel Nederlanders gebruiken voedingssupplementen
18 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
18 jan Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
15 jan CBS: 'Ruim 35% van de Nederlanders koopt wel eens online maaltijden'
15 jan Rouveen Kaasspecialiteiten gaat Friese schapenkaas produceren
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?