IRI: 'Europeanen gaven 2,2 miljard meer uit aan snacks tijdens eerste lockdown'
bron: FoodPro Network
ZALTBOMMEL - Europese consumenten hebben tijdens de eerste lockdown 2,2 miljard euro meer uitgegeven aan luxe eet- en drinkproducten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hierbij gaat het om drank, zoute snacks en chocolade, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI.
IRI bekeek data van onder andere supermarkten en slijterijen in het voorjaar toen de meeste landen in lockdown waren. Ten opzichte van vorig jaar werden er gemiddeld 12% meer snacks gegeten en gedronken in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Griekenland en Nederland. De stijging was het grootst in Spanje en het Verenigd Koninkrijk, daarna komt Nederland, gevolgd door Griekenland en Duitsland.
De groei van zoute snacks en alcohol komt door wat IRI de "aperitiefgelegenheid" noemt. Mensen gingen hun borrelavonden online proberen na te bootsen.
De verkoop van wijn steeg in alle landen ten opzichte van vóór de lockdown, behalve in Frankrijk. Sinds de eerste lockdown blijft de consumptie van zoute snacks en drank nog steeds hoog, aldus IRI.
Laatste nieuws
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Continu verbeteren stopt niet bij de productieorganisatie
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan