Jumbo wil 44 La Place restaurants overdragen aan Vermaat

VEGHEL - Jumbo en horeca-en cateringspecialist Vermaat Groep willen een strategische samenwerkingsafspraak maken voor de exploitatie van 44 La Place restaurants. De bedrijven gaan het restaurantconcept La Place verder door ontwikkelen. Hierover bericht Jumbo in een persbericht.

Jumbo en Vermaat gaan in nauwe samenwerking het La Place restaurantconcept verder door ontwikkelen, waarbij beide partijen hun kennis en expertise inbrengen. Jumbo blijft eigenaar van het La Place merk, zes eigen restaurants, vier stationslocaties en de (inter)nationale franchiserelaties. Vermaat neemt de medewerkers, de activa en exploitatie van de overige 44 La Place restaurants van Jumbo over. Door deze samenwerking kan Jumbo zich verder focussen op de uitbreidingsplannen van de gemaksformule La Place Express en de uitrol van La Place producten binnen Jumbo Supermarkten. Vermaat bouwt dankzij de beoogde strategische samenwerking verder aan haar sterke positie op de Nederlandse horecamarkt. Tevens gaan circa 1300 medewerkers van deze restaurants over naar Vermaat en behouden hun huidige arbeidsvoorwaarden. Ook gaat een deel van de medewerkers op het La Place Servicekantoor over naar Vermaat.

Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo: “Met Vermaat als sterke samenwerkingspartner aan boord ziet de toekomst van La Place in Nederland er rooskleurig uit. In het uitzonderlijke jaar 2020, waarin we onze restaurants voor een groot deel gesloten moesten houden, hebben we op verschillende fronten gekeken naar verbeteringen en vernieuwingen waarmee we sterker uit de coronacrisis kunnen komen. Niet alleen zijn we gekomen met aanpassingen van ons restaurantconcept die beter aansluiten bij deze tijd. Ook hebben we mogelijke samenwerkingsverbanden onderzocht die de restaurants operationeel kunnen versterken. De voorgenomen strategische samenwerking met Vermaat beschouwen we als een schot in de roos voor een gezonde en succesvolle toekomst.”

Rick Zeelen, CEO Vermaat Groep: “De lange termijn strategie die we hebben ingezet, is om sterk te groeien in binnen en buitenland. De coronaperiode is niet gemakkelijk geweest voor Vermaat en onze medewerkers, maar we hebben dit lange termijn doel nooit uit het oog verloren. We zijn blijven door investeren in nieuwe concepten en nieuwe markten. Zo maken al een tijdje twee La Place restaurants (Designer Outlet Roosendaal & Eindhoven Airport) deel uit van het aanbod van Vermaat. De verbreding van de samenwerking met Jumbo en La Place is hierop een logisch vervolg dat perfect past in onze strategie.”

 

Bron: Jumbo

Foto: Jumbo





Laatste nieuws