Britse regering legt promoties voor ongezonde voeding aan banden
bron: FoodPro Network
LONDEN - In april 2022 voert het Verenigd Koninkrijk strenge beperkingen in op promoties voor voeding en drank die veel vet, zout of suiker bevatten. Obesitas is een enorm probleem in het Verenigd Koninkrijk.
De nieuwe regels hebben alleen betrekking op producten die worden beschouwd als HSSF (high in fat, salt or sugar). Het gaat bijvoorbeeld om koekjes, snoep, chips en frisdrank, maar niet alle producten binnen die categorieën zijn automatisch ook HSSF. Het zogenaamde Nutrient Profiling Model van een product geeft uiteindelijk de doorslag.
Vanaf april 2022 zullen retailers niet langer multibuy-promoties zoals ‘1+1 gratis’ of ‘3 halen, 2 betalen’ mogen voeren voor deze producten. Winkels groter dan 185 m² mogen vanaf dan ook geen aanbiedingen meer doen voor ongezonde producten op prominente plaatsen zoals bij kassa's, winkelingangen, gangpaden en online. Bovendien komt er een verbod op het gratis bijvullen van suikerhoudende frisdranken in eetgelegenheden.
Laatste nieuws
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
-
17 apr ABN AMRO: 'Grootste crises voor voedingssector zijn voorbij'
-
17 apr Consumentenbond: Visvervangers zelden een goed alternatief voor vis
-
17 apr Just Eat Takeaway kampt met teruglopende orders
-
17 apr Bridor kondigt overname van Pandriks aan
-
17 apr Essentiƫle planningtools voor digitalisering in de levensmiddelenindustrie
-
17 apr Koopmans voert tarwe aan via schip dat vaart op HVO100
-
17 apr Hoe ga je professioneel om met een recall?
-
17 apr Eten in Hong Kong
-
16 apr Mosa Meat trekt nog eens voor 40 miljoen euro kapitaal aan
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan