Nederlanders lieten in 2020 bijna de helft vaker boodschappen bezorgen

12-01 08:49 | bron: FoodPro Network

BENNEKOM - De bezorging van boodschappen door foodretailers zoals supermarkten en speciaalzaken nam in 2020 toe met naar schatting ruim 49% tot bijna 2,7 miljard euro. Dat is ruim 600 miljoen euro meer dan oorspronkelijk ingeschat, waarmee het marktaandeel vanuit foodretail nu op 6,1% ligt, aldus het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) vandaag.

"Corona heeft gefungeerd als aanjager. Delivery was al langer een groeiende trend, maar heeft dit jaar een vlucht genomen", aldus het FSIN. "Mensen die normaal nooit bestellen, hebben noodgedwongen kennisgemaakt met het gemak van thuis warme maaltijden en boodschappen laten bezorgen." 

De totale markt voor thuisbezorging in Nederland groeide vorig jaar met ruim 43%. Bezorgdiensten zijn inmiddels samen goed voor bijna 10% van de totale uitgaven aan eten en drinken.

De bezorging van maaltijden groeide naar schatting van het FSIN met 37% naar ruim 2,7 miljard euro in 2020. Zonder het coronavirus zou de omzetgroei van maaltijdbezorging naar schatting rond de 14% zijn geweest. Vorig jaar was maaltijdbezorging goed voor bijna 23% van de totaalmarkt voor buitenshuis eten en drinken.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
07 dec Printer voor vleesvervangers bijna gereed
07 dec Prijs voeding stijgt met 1,1 procent
07 dec Pieter Pot haalt 9 miljoen euro kapitaal op
07 dec Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
07 dec Kostenefficiëntie verhogen in de Agri&Food sector, dankzij data
06 dec Supermarktketen in Kroatië accepteert online betalingen in cryptomunten
06 dec HAS Hogeschool ontwikkelt 6 nieuwe minors
06 dec Gebruik van robots in de voedingsindustrie gaat verder toenemen
06 dec Omzetrecord voor gemeentelijke IJsselmeervisafslag Urk
06 dec SGS en V-Label lanceren partnerschap en brengen veganistisch en vegetarisch keurmerk naar een wereldwijd publiek
06 dec Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
06 dec Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
06 dec Werkgevers vooralsnog geen voorstander van vaccinatieplicht
03 dec Carrefour lanceert bezorgabonnement en tweedehandswebshop
03 dec Israëlische start-up produceert plantaardige zoetstof
03 dec Tony's Chocolonely stopt bouw eigen fabriek in Zaandam
03 dec Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
03 dec Bieze Food Group leidt in veranderende markt
03 dec Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
02 dec JBS wordt grootaandeelhouder van Spaanse kweekvleesproducent
02 dec Bierprijs omhoog in het nieuwe jaar
02 dec Vion scoort goed op gebied van transparantie
02 dec Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
02 dec De zin en de onzin van een masterplan in operations
01 dec Nederlanders openen Belgische Jumbo in Bree
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?