Just Eat Takeaway heeft ook in vierde kwartaal profijt van lockdown

13-01 08:39 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van onder andere Thuisbezorgd, bezorgde in het laatste kwartaal van 2020 bijna 180 miljoen maaltijden. Dat was maar liefst 57% meer dan het jaar ervoor, aldus het bedrijf vandaag in een persbericht. Onder meer in het Verenigd Koninkrijk groeide Just Eat Takeaway hard.

Het van oorsprong Nederlandse bedrijf van Jitse Groen heeft al vrijwel het gehele jaar de wind in de zeilen, onder meer ingegeven door de contactbeperkende maatregelen vanwege het coronavirus. Veel mensen besluiten daardoor om een maaltijd online te bestellen. De totale opbrengsten van Just Eat Takeaway kwamen in het vierde kwartaal uit op circa 4 miljard euro. Dat was 64% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

In Nederland verwerkte Just Eat Takeaway in het vierde kwartaal veertien miljoen bestellingen, een stijging van 39% in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. De grootste markt is echter het Verenigd Koninkrijk. Daar werden maar liefst 56 miljoen bestellingen bezorgd, een stijging van 58%.

Volgens Just Eat Takeaway is dat het resultaat van extra investeringen in marketing, meer restaurants die zich hebben aangesloten bij het bedrijf en een verdere verbetering van het logistieke netwerk.

Over heel 2020 werden 588,1 miljoen orders geplaatst. Dat waren er 39% meer dan in 2019. De totale opbrengsten kwamen uit op 12,9 miljard euro. Het bedrijf meldt in een toelichting de komende tijd te blijven focussen op het winnen van marktaandeel. Dat is belangrijker dan winst, aldus het management.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 jan Picnic blijft groeien en opent (weer) nieuw distributiecentrum
19 jan Topeconomen: Biden goed voor economie en handel
19 jan Werknemers van Cargill staken vanwege conflict over nieuwe cao
19 jan Consumentenbond: 'Veel maaltijdvervangende repen en shakes ongezond'
19 jan Webinar: Business Intelligence voor de food branche
19 jan Gesprekken over supermarkt-cao vandaag hervat
19 jan De sterkste vloer voor de voedingsindustrie (video)
19 jan Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
19 jan Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
18 jan PLUS intensiveert samenwerking met Too Good To Go
18 jan Picnic bekijkt uitbreiding naar Frankrijk
18 jan PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn
18 jan Circular Food Center: wereldvoorbeeld in aanpak voedselverspilling
18 jan Veel Nederlanders gebruiken voedingssupplementen
18 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
18 jan Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
15 jan CBS: 'Ruim 35% van de Nederlanders koopt wel eens online maaltijden'
15 jan Rouveen Kaasspecialiteiten gaat Friese schapenkaas produceren
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
15 jan Gesprekken over keurmerk 'FarmerFriendly' krijgen een vervolg
15 jan Paper wijzigingen IFS Food versie 7
15 jan Geef je winkel, showroom en kantoorruimte een frisse uitstraling met een MasterTop-polyurethaan gietvloer met BREEAM A+ classificatie
14 jan Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar
14 jan Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?