Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar

14-01 14:33 | bron: FoodPro Network

LONDEN - Unilever topman Alan Jope denkt dat de wereldwijde consumptie nog een tijdje tegenvallende resultaten laat zien, ondanks tekenen van herstel in onder meer Oost-Azië en Latijns-Amerika.

De Unilever-CEO deed zijn uitspraken in een interview met Reuters. "We zijn nog steeds van mening dat de eerste helft van dit jaar een aanhoudende periode van onderdrukte consumptie zal zijn.” Jope verwacht wel dat de vraag weer zal aantrekken in de tweede helft van het jaar en vooral in 2022.

Door de grote onzekerheid die de coronapandemie met zich meebrengt, houdt Jope zich op de vlakte als het gaat over groeidoelstellingen. “We verwachten geen grote tegenvallers vanuit margeperspectief, maar ik wil niet verder ingaan op de cijfers, totdat de zaken wereldwijd een beetje stabiliseren".

Stijgende vraag naar voorverpakte voeding

Unilever heeft door de coronapandemie kunnen profiteren van de stijgende vraag naar voorverpakte voeding. Aan de andere kant zag Unilever de verkoop van voedsel op openbare plaatsen dalen.

Jope ziet ondanks alles ook tekenen van herstel, met name in China en Singapore, waar de zaken zich langzaam normaliseren. Verder tonen ook de Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse consumentenmarkten herstel.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 jan Picnic blijft groeien en opent (weer) nieuw distributiecentrum
19 jan Topeconomen: Biden goed voor economie en handel
19 jan Werknemers van Cargill staken vanwege conflict over nieuwe cao
19 jan Consumentenbond: 'Veel maaltijdvervangende repen en shakes ongezond'
19 jan Webinar: Business Intelligence voor de food branche
19 jan Gesprekken over supermarkt-cao vandaag hervat
19 jan De sterkste vloer voor de voedingsindustrie (video)
19 jan Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
19 jan Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
18 jan PLUS intensiveert samenwerking met Too Good To Go
18 jan Picnic bekijkt uitbreiding naar Frankrijk
18 jan PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn
18 jan Circular Food Center: wereldvoorbeeld in aanpak voedselverspilling
18 jan Veel Nederlanders gebruiken voedingssupplementen
18 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
18 jan Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
15 jan CBS: 'Ruim 35% van de Nederlanders koopt wel eens online maaltijden'
15 jan Rouveen Kaasspecialiteiten gaat Friese schapenkaas produceren
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
15 jan Gesprekken over keurmerk 'FarmerFriendly' krijgen een vervolg
15 jan Paper wijzigingen IFS Food versie 7
15 jan Geef je winkel, showroom en kantoorruimte een frisse uitstraling met een MasterTop-polyurethaan gietvloer met BREEAM A+ classificatie
14 jan Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar
14 jan Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?