Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
bron: FoodPro Network
VIBY - Arla Foods zet stevig in op het online verkopen van zijn zuivelproducten. De Deens-Zweedse zuivelcoöperatie wil op het gebied van online verkopen van zuivelproducten de grootste aanbieder in Europa worden. Arla Foods wil zijn online omzet tegen 2025 verdubbelen tot 600 miljoen euro, aldus het zuivelbedrijf in een persbericht.
Van de totale omzet die het bedrijf via Europese supermarkten realiseert zou 10% uit internetverkopen moeten komen. In het Verenigd Koninkrijk ligt dat aandeel nu al op 17%.
Door de lockdowns zijn de online verkopen van zuivelproducten van Arla in 2020 verdubbeld in een aantal voor het concern belangrijke markten. Het bedrijf loopt 3 tot 5 jaar voor op bestaande e-commerce plannen en wil extra investeren in zijn online aanwezigheid.
In de verkoop en marketingafdeling van Arla Foods in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Zweden en Duitsland komt extra aandacht voor e-commerce.
Bron: Arla Foods
Laatste nieuws
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan