Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel

14-01 14:31 | bron: FoodPro Network

VIBY - Arla Foods zet stevig in op het online verkopen van zijn zuivelproducten. De Deens-Zweedse zuivelcoöperatie wil op het gebied van online verkopen van zuivelproducten de grootste aanbieder in Europa worden. Arla Foods wil zijn online omzet tegen 2025 verdubbelen tot 600 miljoen euro, aldus het zuivelbedrijf in een persbericht.

Van de totale omzet die het bedrijf via Europese supermarkten realiseert zou 10% uit internetverkopen moeten komen. In het Verenigd Koninkrijk ligt dat aandeel nu al op 17%.

Door de lockdowns zijn de online verkopen van zuivelproducten van Arla in 2020 verdubbeld in een aantal voor het concern belangrijke markten. Het bedrijf loopt 3 tot 5 jaar voor op bestaande e-commerce plannen en wil extra investeren in zijn online aanwezigheid.

In de verkoop en marketingafdeling van Arla Foods in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Zweden en Duitsland komt extra aandacht voor e-commerce.

 

Bron: Arla Foods





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 jan Picnic blijft groeien en opent (weer) nieuw distributiecentrum
19 jan Topeconomen: Biden goed voor economie en handel
19 jan Werknemers van Cargill staken vanwege conflict over nieuwe cao
19 jan Consumentenbond: 'Veel maaltijdvervangende repen en shakes ongezond'
19 jan Webinar: Business Intelligence voor de food branche
19 jan Gesprekken over supermarkt-cao vandaag hervat
19 jan De sterkste vloer voor de voedingsindustrie (video)
19 jan Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
19 jan Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
18 jan PLUS intensiveert samenwerking met Too Good To Go
18 jan Picnic bekijkt uitbreiding naar Frankrijk
18 jan PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn
18 jan Circular Food Center: wereldvoorbeeld in aanpak voedselverspilling
18 jan Veel Nederlanders gebruiken voedingssupplementen
18 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
18 jan Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
15 jan CBS: 'Ruim 35% van de Nederlanders koopt wel eens online maaltijden'
15 jan Rouveen Kaasspecialiteiten gaat Friese schapenkaas produceren
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
15 jan Gesprekken over keurmerk 'FarmerFriendly' krijgen een vervolg
15 jan Paper wijzigingen IFS Food versie 7
15 jan Geef je winkel, showroom en kantoorruimte een frisse uitstraling met een MasterTop-polyurethaan gietvloer met BREEAM A+ classificatie
14 jan Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar
14 jan Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?