PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn

18-01 06:07 | bron: FoodPro Network

PURCHASE - PepsiCo wil de CO2-uitstoot tegen 2030 met meer dan 40% verminderen ten opzichte van 2015. Dat staat gelijk aan een vermindering van meer dan 26 miljoen ton aan broeikasgasemissies. Het doel is om in 2040 volledig klimaatneutraal te werken, aldus de Amerikaanse producent van frisdrank en snacks in een persbericht

Belangrijke stappen in het terugdringen van de emissie van broeikasgassen verwacht PepsiCo te kunnen doen in de landbouw, op de bedrijven waar de grondstoffen voor de producten van PepsiCo vandaan komen. De producent wil voortbouwen op succesvolle landbouwprogramma's die leiden tot hogere opbrengsten, verbetering van de bodemgezondheid, minder ontbossing en extra opslag van CO2.

Daarnaast wordt er kritisch gekeken naar verpakkingen, productieprocessen en transport. Aandachtspunten zijn onder meer het verminderen van nieuw plastic en het vinden van nieuwe manieren om gerecycled plastic in verpakkingen te gebruiken. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 mrt Deliveroo naar Londense beurs
04 mrt Albert Heijn opent vandaag eerste onbemande winkel
04 mrt Vertrekvergoeding financieel directeur FrieslandCampina zuur voor boeren
04 mrt 117.000 jongeren raakten baan kwijt tijdens eerste coronagolf
04 mrt De zuivelindustrie in 2021: Focus op groei
04 mrt Stilstand vermijden met linerless labels
04 mrt Perfetti van Melle: het wordt makkelijker om hoge datakwaliteit te leveren
04 mrt Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
03 mrt Food Safety Culture: basis voor bestaansrecht
03 mrt 'Temperatuursensor in koeling supermarkt is vaak verkeerd geplaatst'
03 mrt DSM presenteert jaarrapport
03 mrt Zuivelmatrix is ​​belangrijk voor beschikbaarheid van aminozuren
03 mrt 12 Tips tegen voedselfraude
03 mrt Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
02 mrt Oprichters Thuisbezorgd en Adyen investeren in online supermarkt Crisp
02 mrt Recordjaar voor HelloFresh
02 mrt Fors lagere winst voor FrieslandCampina
02 mrt Esthetische industrievloer voor de voedingsindustrie (video)
02 mrt Enterprise ontbijtsessie voor foodbedrijven: Inzicht in de supply chain en controle over de fabrieksomgeving
01 mrt Ook Tönnies zet aparte divisie voor vegetarische producten op
01 mrt Group of Butchers wil Zandvliet overnemen
01 mrt McCain wil productie in Lelystad met 33% opvoeren
01 mrt Horeca had in 2020 zwaarste omzetkrimp ooit
01 mrt Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
01 mrt Ucrete industrievloeren van Master Builders Solutions bieden Duitse vleesverwerker een kostenefficiënte oplossing
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?