Flink meer omzet voor groenteboer, viswinkel, slager en bakker

18-02 08:47 | bron: FoodPro Network

DONGEN - De uitgaven aan voeding stegen in de speciaalzaken nog harder dan in de supermarkt. Groentewinkels zagen daarbij hun omzet het meest toenemen. Dat blijkt vandaag uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.

Nederlanders gaven ruim 30% meer uit bij de groentewinkel. Zowel het aantal mensen dat daar boodschappen deed nam toe, als het bedrag dat we per keer uitgaven. "Dat is afgelopen jaar toegenomen van iets meer dan 9 euro naar boven de 10 euro per keer", aldus Joop Holla van GfK.

Viswinkel en slager

Na de groentewinkels waren het de viswinkel met meer dan een kwart meer omzet en de slager met ruim 20% meer omzet die het meest profiteerden van ons veranderde boodschappengedrag.

Kaaswinkels en bakkers

Kaaswinkels zagen hun omzet het afgelopen jaar met net iets minder dan 20% stijgen en bakkers met 15%. "Mensen haalden vaak al brood bij de bakker, ook voor de crisis en vooral op de zaterdag," aldus Holla tegen Nu.nl.

Opvallend is dat consumenten de viswinkel pas tijdens de coronacrisis hebben herontdekt, waar bij de andere speciaalzaken ook voor de coronacrisis al meer klanten over de vloer kwamen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 mrt Deliveroo naar Londense beurs
04 mrt Albert Heijn opent vandaag eerste onbemande winkel
04 mrt Vertrekvergoeding financieel directeur FrieslandCampina zuur voor boeren
04 mrt 117.000 jongeren raakten baan kwijt tijdens eerste coronagolf
04 mrt De zuivelindustrie in 2021: Focus op groei
04 mrt Stilstand vermijden met linerless labels
04 mrt Perfetti van Melle: het wordt makkelijker om hoge datakwaliteit te leveren
04 mrt Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
03 mrt Food Safety Culture: basis voor bestaansrecht
03 mrt 'Temperatuursensor in koeling supermarkt is vaak verkeerd geplaatst'
03 mrt DSM presenteert jaarrapport
03 mrt Zuivelmatrix is ​​belangrijk voor beschikbaarheid van aminozuren
03 mrt 12 Tips tegen voedselfraude
03 mrt Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
02 mrt Oprichters Thuisbezorgd en Adyen investeren in online supermarkt Crisp
02 mrt Recordjaar voor HelloFresh
02 mrt Fors lagere winst voor FrieslandCampina
02 mrt Esthetische industrievloer voor de voedingsindustrie (video)
02 mrt Enterprise ontbijtsessie voor foodbedrijven: Inzicht in de supply chain en controle over de fabrieksomgeving
01 mrt Ook Tönnies zet aparte divisie voor vegetarische producten op
01 mrt Group of Butchers wil Zandvliet overnemen
01 mrt McCain wil productie in Lelystad met 33% opvoeren
01 mrt Horeca had in 2020 zwaarste omzetkrimp ooit
01 mrt Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
01 mrt Ucrete industrievloeren van Master Builders Solutions bieden Duitse vleesverwerker een kostenefficiënte oplossing
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?