Carrefour ziet e-commerce omzet flink stijgen
bron: FoodPro Network
BRUSSEL - Carrefour heeft zijn beste prestatie in 20 jaar gerealiseerd. Carrefour noteerde een vergelijkbare omzetgroei van 7,8%. In Europa behoren België en Spanje tot de uitblinkers. Hogere kosten zetten de winst echter onder druk.
Carrefour sloot 2020 af met een omzet van 70,7 miljard euro en boekte progressie in zowat alle markten en winkelformaten. De uitblinker van Carrefour in Europa was België, dat een groei van 8,3% noteerde en opnieuw marktaandeel won, onder meer dank zij een verbeterde prijspositionering. De omzet in België bedroeg 4,51 miljard euro.
Ook Spanje (+7,1%) presteerde sterk. Italië en Polen zagen de omzet dalen. Buiten categorie presteerde Latijns-Amerika met een vergelijkbare groei van 23% goed.
Het nettoresultaat van Carrefour daalde met 43% tot 641 miljoen euro, als gevolg van de hogere kosten door de coronacrisis. Het bedrijf kondigt daarbij nieuwe kostenbesparingen aan voor een bedrag van 2,4 miljard euro tegen 2023.
Carrefour zag zijn e-commerce omzet met meer dan 70% stijgen tot 2,3 miljard euro.
Foto: Carrefour Drive
Laatste nieuws
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan