Omzetdaling voor AB InBev in vierde kwartaal

25-02 12:11 | bron: FoodPro Network

LEUVEN - 's-Werelds grootste bierbrouwer, AB InBeV, zag zijn omzet in Europa met bijna 20% dalen. Weliswaar dronken mensen meer thuis, maar deze toename was bij lange niet voldoende om de gevolgen van de sluiting van de horeca teniet te doen. Dat blijkt uit cijfers die AB InBeV vandaag heeft gepubliceerd.

“Onze teams hebben zich van hun beste kant laten zien in een extreem uitdagend jaar. We hebben het jaar afgesloten met momentum op onze belangrijkste markten door onze fundamentele sterktes als onderneming te benutten en voordeel te halen uit de investeringen die we reeds jaren hebben gedaan in onze portefeuille en in snel groeiende platformen zoals BEES en Zé Delivery. We hebben nu meer dan ooit een nauwe band met de ruim 6 miljoen klanten en meer dan 2 miljard consumenten die we wereldwijd bedienen via onze duidelijke commerciële strategie, ons vernieuwd innovatieproces, onze digitale platformen en onze voortdurende operationele uitmuntendheid,” aldus Carlos Brito, CEO van InBeV.

AB InBev brengt onder meer het merk Corona op de markt. Hoewel het concern geen cijfers per merk publiceert, meldt de bierbrouwer wel dat de gezamenlijke verkoop van zijn drie wereldwijde merken (Corona, Budweiser en Stella Artois) met 5% is gestegen. Onder meer in diverse Latijns-Amerikaanse landen deed Corona het erg goed. In de Verenigde Staten groeide de verkoop van de relatief nieuwe drankenvariant seltzer stevig.

Wereldwijd verkocht AB InBev vorig jaar 530,6 miljard hectoliter bier en andere dranken. Dat was 5,7% minder dan de 561,4 miljard hectoliter van het jaar ervoor. 

Voor het komende jaar verwacht de brouwer, die ook de merken Jupiler, Dommelsch, Hertog Jan en Leffe op de markt brengt, dat de opbrengsten "aanzienlijk zullen verbeteren". Wel wijst het management van de bierbrouwer op de aanhoudende onzekerheid vanwege de coronapandemie.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestlé ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
09 apr De deadline voor FSSC 22000 V5 komt snel dichterbij!
09 apr Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Nederlanders kochten voor recordbedrag paasboodschappen
08 apr Naast vlees kan er ook vis gekweekt worden uit spiercellen
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
07 apr Van Delft breidt productie uit met chocolade
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
07 apr SelektMeat Products: 24/7 inzicht in temperatuurgedrag met TempWeb
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
06 apr Voorlopig nog geen gezond eten op school
06 apr Danone wil komende jaren 1.850 banen schrappen
06 apr Nespresso lanceert eerste biologische koffie: Peru Organic
06 apr Veel consumenten hebben nog bedenkingen bij kweekvlees
06 apr Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
06 apr De volgende stappen in jouw reis naar digitale transformatie
02 apr Omzetdaling voor Tönnies in 2020
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?