Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om

01-04 06:03 | bron: FoodPro Network

ETTEN-LEUR - Het komt vaak voor, overnames van bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie. En een overname gaat vaak gepaard met de vervanging van het softwaresysteem. Er moet in korte tijd afscheid worden genomen van ‘het oude’, wat betekent dat er haast zit achter het zoeken, selecteren en implementeren van ‘iets nieuws’. Toffe uitdaging, vinden wij bij Schouw Informatisering from Aptean.

Zo hielpen we Home Bake, voorheen Délifrance; een producent van zuurstofarm verpakt brood als croissants en baguettes, dat werd overgenomen door een investeringsmaatschappij. Het verzoek was duidelijk: binnen 4 maanden live gaan met een full-scope implementatie van het softwareplatform Aptean Food & Beverage ERP Foodware Edition voor Microsoft Dynamics 365 Business Central. Eigenlijk liever gisteren, dan vandaag. Daar draait Schouw Informatisering from Aptean haar hand natuurlijk niet voor om.

Om een organisatie goed te laten functioneren is het nodig om volledig inzicht te hebben in data en in stuurinformatie; informatie die allemaal toegankelijk is in je ERP-systeem. Zodat er efficiënt gewerkt kan worden en er direct beslissingen kunnen worden genomen. Na een overname zie je doorgaans dat het lastiger is om nog continu toegang te hebben tot al die informatie. Een harde deadline voor het werken met een nieuw softwaresysteem was er bij Home Bake dan ook duidelijk. Dit betekende automatisch dat een selectietraject voor een softwarepartner ook zo snel mogelijk moest worden afgerond. Binnen een maand was de keuze gemaakt. Een weloverwogen, snelle keuze op basis van Aptean Food & Beverage ERP Foodware Edition best practices bij soortgelijke bedrijven in de bakkerijsector. En het project werd gestart.

Benieuwd hoe het project is voortgezet? Lees de volledige case study hier.

 

Bron: Schouw Informatisering from Aptean - partner FoodPro Network





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestlé ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
09 apr De deadline voor FSSC 22000 V5 komt snel dichterbij!
09 apr Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Nederlanders kochten voor recordbedrag paasboodschappen
08 apr Naast vlees kan er ook vis gekweekt worden uit spiercellen
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
07 apr Van Delft breidt productie uit met chocolade
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
07 apr SelektMeat Products: 24/7 inzicht in temperatuurgedrag met TempWeb
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
06 apr Voorlopig nog geen gezond eten op school
06 apr Danone wil komende jaren 1.850 banen schrappen
06 apr Nespresso lanceert eerste biologische koffie: Peru Organic
06 apr Veel consumenten hebben nog bedenkingen bij kweekvlees
06 apr Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
06 apr De volgende stappen in jouw reis naar digitale transformatie
02 apr Omzetdaling voor Tönnies in 2020
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?