Van Delft breidt productie uit met chocolade

07-04 13:47 | bron: FoodPro Network

HARDERWIJK - Pepernotenfabrikant Van Delft is inmiddels ook actief als fabrikant van chocoladeproducten. Hiervoor werd de fabriek in Harderwijk vorig jaar uitgebreid. Van Delft maakt er chocoladeproducten voor verschillende seizoenen. De gechocolateerde producten worden geleverd met in de kern een krokant koekje. In het Koekjes Innovatiecentrum van Van Delft worden alle smaken ontwikkeld.

"We willen mensen het hele jaar door blij maken met leuke en lekkere chocoladeproducten. We willen met onze formules het hele jaar relevant zijn en gaan met onze winkels ook internationaal", aldus directeur Oscar de Lange in een interview met Bakkers in Bedrijf.

De Lange ziet het succes van de afgelopen jaren waarbij ook de online verkoop hard gestegen is. "Onze plannen zijn ambitieus en we zien dat mensen het zeer enthousiast ontvangen. Op basis daarvan schalen we op. We hebben momenteel zes permanente winkels in Groningen, Zwolle, Enschede, Nijmegen en Eindhoven en Bataviastad bij Lelystad." Van Delft breidt dit aantal uit naar tien en opent daarnaast tien tot vijftien tijdelijke winkels.

Ook internationaal wil Van Delft uitbreiden. "De drie winkels in Duitsland waren het afgelopen najaar een succes: prachtige formules voor chocoladegeschenken. Deze staan op A1 locaties in Münster, Düsseldorf en Keulen. We gaan het aantal permanente winkels in Duitsland uitbreiden naar tien. In België gaan we ook winkels openen dit jaar. Ons streven is honderd winkels in Europa in 2024 en in 2026 willen we dat dit aantal verdubbeld is. Onze ambitie is tweehonderd Van Delft winkels door heel Europa te openen in de komende vijf jaar."

 

Bron: Bakkers in Bedrijf

Foto: Van Delft (LinkedIn)





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestlé ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
09 apr De deadline voor FSSC 22000 V5 komt snel dichterbij!
09 apr Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Nederlanders kochten voor recordbedrag paasboodschappen
08 apr Naast vlees kan er ook vis gekweekt worden uit spiercellen
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
07 apr Van Delft breidt productie uit met chocolade
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
07 apr SelektMeat Products: 24/7 inzicht in temperatuurgedrag met TempWeb
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
06 apr Voorlopig nog geen gezond eten op school
06 apr Danone wil komende jaren 1.850 banen schrappen
06 apr Nespresso lanceert eerste biologische koffie: Peru Organic
06 apr Veel consumenten hebben nog bedenkingen bij kweekvlees
06 apr Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
06 apr De volgende stappen in jouw reis naar digitale transformatie
02 apr Omzetdaling voor Tönnies in 2020
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?