Flinke groei voor Unilever

29-04 09:27 | bron: FoodPro Network

LONDEN - Voedingsreus Unilever verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar 5,7% meer dan het jaar ervoor en boekte een omzet van 12,3 miljard euro. Met name de voedingstak deed het goed, en dan in het bijzonder de ijsverkoop.

Zowel binnen- als buitenshuis scoorde het ijs van Unilever weer goed. Unilever heeft het over een 'dubbelcijferige' groei. Daarnaast deden ook de conservenmerken het goed. De volledige voedingstak van Unilever ging er 9,8% op vooruit.

Unilever is ook al een tijd bezig met het afstoten van zijn theedivisie, waar onder andere de thee van Lipton onder valt. Dat proces ligt nog steeds op schema en zou tegen het einde van het jaar afgerond moeten zijn. Unilever overweegt hierbij nog steeds alle opties, van een beursgang tot een afsplitsing, en een verkoop. Unilever stelde eerder een externe verantwoordelijke aan om alles in goede banen te leiden.

Ook wil Unilever een aantal beautymerken afsplitsen. Het gaat om de merken Q-Tips, Caress, Tigi, Timotei, Impulse en MonSavon, die met name in Europa en Noord-Amerika verkocht worden. Samen zijn ze goed voor een omzet van 600 miljoen euro.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 mei Dairy Campus experimenteert met indikken van melk
14 mei Paleo wil aanbod van vleesvervangers naar een hoger niveau tillen
14 mei Jansen Foodservice neemt horecagroothandel Dijkgraaf-Reinders over
14 mei Meer lokale producten in restaurants van de overheid
14 mei Eten in schoolkantines gezonder, maar wel meer fastfoodketens in schoolomgeving
14 mei Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
12 mei Delivery Hero gaat opnieuw concurrentie aan met Thuisbezorgd in Duitsland
12 mei Ahold Delhaize ziet online omzet verdubbelen
12 mei Voedingsindustrie moet anticiperen op stagnatie bevolkingsgroei
12 mei Foodmerken zien brood in mukbang
12 mei Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
11 mei Terrassen langer open wanneer versoepelingen door gaan
11 mei Picnic start in Frankrijk als TocToc
11 mei Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: ‘Duurzaamheid is een ontdekkingstocht'
11 mei Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
11 mei Lotus Bakeries neemt belang in Oot
11 mei Nestlé neemt Amerikaans bedrijf Nuun over
11 mei Ruys stopt als interim inspecteur-generaal bij NVWA
11 mei 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
11 mei Belangrijke tweede stap in ERP implementatie Sonneveld
11 mei Krachtige verlichting voor hoge ruimtes met een intelligent en robuust design
10 mei Bijna de helft van de wereldbevolking eet te weinig groenten en fruit
10 mei FrieslandCampina breidt productiecapaciteit in Hongarije uit
10 mei Nederlanders eten meeste vleesvervangers van Europa
10 mei Nestlé neemt stevige maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?