McDonald's verkoopt meer fastfood dan voor uitbraak pandemie
bron: FoodPro Network
CHICAGO - Fastfoodketen McDonald's heeft wereldwijd in het eerste kwartaal van dit jaar meer verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. Ook in vergelijking met het eerste kwartaal van 2019, voor de coronapandemie, heeft McDonald's meer omzet gerealiseerd.
Met name op de belangrijke Amerikaanse thuismarkt was er sprake van een flinke stijging, aldus cijfers die McDonald's vandaag bekend heeft gemaakt.
De toename is het gevolg van onder meer de introductie van een nieuwe kipburger en steunmaatregelen van de Amerikaanse overheid, waardoor klanten wat meer te besteden hadden. Dit zorgde ervoor dat de klanten per bezoek meer uitgaven.
McDonald's noteerde in het eerste kwartaal van dit jaar 7,5% meer omzet in filialen die een jaar geleden ook al open waren. McDonald's profiteerde van de grote hoeveelheid restaurants met een drive-through en heeft ook veel eten en drinken bezorgd.
Laatste nieuws
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan