Carrefour neemt nieuw e-commerce distributiecentrum in gebruik

WILLEBROEK - Het nieuwe distributiecentrum van Carrefour België, speciaal ingericht voor online bestellingen, is nu operationeel. Het halfautomatische magazijn van 8.350 vierkante meter zal tegen de tweede helft van het jaar meer dan 5.000 orders per dag kunnen verwerken.

Door de coronacrisis kreeg e-commerce bij supermarkten een behoorlijke boost. Supermarkten verwachten bovendien dat dit nog maar het begin is, en dat de online aankopen ook na de coronacrisis zullen blijven groeien. 

Carrefour heeft nieuwe oplossingen via verschillende kanalen ontwikkeld om aan de nieuwe consumptiepatronen te voldoen en om de boodschappen van haar klanten te vergemakkelijken. De klanten kunnen nu hun boodschappen online doen op de website en de Carrefour Belgium App, op ShipTo of via Uber Eats. Ze kunnen hun boodschappen thuis ontvangen of in één van de 230 Drive afhaalpunten.

Het nieuwe magazijn telt ongeveer 16.000 referenties van droge, verse en diepvriesproducten. De werking verloopt halfautomatisch: de (herbruikbare) bakken voor de bestellingen circuleren autonoom op een transportband en worden op diverse punten door medewerkers bijgevuld, waarna ze naar de laadruimte gaan. Bakken die terugkeren van klanten worden telkens gereinigd

 

Foto: Carrefour Belgium





Laatste nieuws