Lotus Bakeries neemt belang in Oot
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Lotus Bakeries heeft via investeringsfonds FF2032 een minderheidsbelang verworven in het Nederlandse ‘direct-to-consumer’ granolamerk Oot.
Oot, in 2018 opgericht door Valentine van der Lande, produceert biologische en glutenvrije granola’s met een laag suikergehalte. Het assortiment bestaat uit zes varianten en de producten worden online verkocht en bij de consumenten thuis bezorgd. Het bedrijf heeft inmiddels 60.000 klanten in Nederland en België.
Van der Lande ziet in de investering van Lotus Bakeries vooral een kans om verder te groeien en het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa te worden. “FF2032 laat ons het ondernemerschap behouden, maar ondersteunt ons financieel en inhoudelijk in het waarmaken van onze ambitieuze groeiplannen”, aldus van der Lande.
Het is niet voor het eerst dat Lotus Bakeries investeert in kleine, beloftevolle voedingsbedrijven. Via investeringsfonds FF2032 nam Lotus Bakeries eerder al belangen in Partake (gluten- en allergeenvrije koekjes), Love Corn (maïssnacks) en Peter’s Yard (zuurdesemtoastjes).
Laatste nieuws
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan