Ahold Delhaize ziet online omzet verdubbelen
bron: FoodPro Network
ZAANDAM - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van onder andere Albert Heijn en Bol.com, noteerde het afgelopen kwartaal 2 miljard euro aan online omzet. Dat is 104% meer dan een jaar geleden. De totale omzet kwam uit op 18,3 miljard euro, de operationele winst bedroeg 828 miljoen euro.
De vergelijkbare omzet, waarbij alleen wordt gekeken naar winkels die vorig jaar ook al open waren, groeide in het eerste kwartaal met 4,2%. Dat heeft het concern vooral te danken aan de coronapandemie, zo staat in het kwartaalrapport.
De online omzet is goed voor circa 11% van de totale omzet. Voor het volledige jaar verhoogt Ahold Delhaize zijn vooruitzichten. Het bedrijf verwacht nu een winstgroei van zo'n 10 tot 15% , terwijl het eerder op 5 tot 10% rekende.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan