Delivery Hero gaat opnieuw concurrentie aan met Thuisbezorgd in Duitsland
bron: FoodPro Network
BERLIJN - Het Duitse Delivery Hero, dat drie jaar geleden in zijn thuisland werd overgenomen Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, wil opnieuw de concurrentie aangaan met zijn rivaal in Duitsland. Delivery Hero wil de strijd met Just Eat Takeaway aanbinden via het platform Foodpanda, aldus CEO Nikolas Östberg in een interview met Reuters.
Delivery Hero verkocht zijn Duitse activiteiten in 2018 aan het Nederlandse Takeaway, dat sinds vorig jaar Just Eat Takeaway heet na een fusie met het Britse Just Eat. Delivery Hero richtte zich sindsdien met name op Azië. Daar kocht het zich in bij zijn Zuid-Koreaanse concurrent Woowa met de intentie om de inkomsten daar te verdubbelen.
Nu lijkt Delivery Hero er met het platform Foodpanda, dat niet in handen van Just Eat Takeaway is, echter klaar voor te zijn om zijn thuisland opnieuw te veroveren. "De voorbije jaren is onze dienstverlening veel beter geworden, maar tegelijk zijn de diensten van andere maaltijdbezorgers in Duitsland niet verbeterd. We denken dat we er marktleider kunnen worden", aldus Östberg tegen Reuters.
Momenteel is Just Eat Takeaway marktleider in Duitsland, maar er liggen diverse kapers op de kust. De Finse bezorger Wolt breidde vorig jaar al uit naar Duitsland en ook Uber Eats wil in Duitsland aan de slag. Delivery Hero betreedt in juni de markt met Foodpanda, vanaf augustus komen daar ook samenwerkingen met restaurants bij.
De topman van Delivery Hero haalde in het interview ook aan dat hij kansen ziet in het bezorgen van boodschappen. Al dan niet toevallig kondigde Just Eat Takeaway woensdag ook aan dat het boodschappen gaat leveren in Duitsland.
Foto: Foodpanda
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan