Supermarkt is ook grootste kanaal voor buitenshuisconsumptie van brood

09-06 16:23 | bron: FoodPro Network

AMSTELVEEN - Het lijkt erop dat supermarkten de horeca, cateraars, broodjeszaken en tankstations in het coronajaar voorbijgestreefd zijn als kanaal bij de verkoop van snacks en belegde broodjes. Dat komt naar voren uit cijfers die GfK heeft verzameld voor het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC).

Voor de verkoop van belegde broodjes en snacks voor thuisgebruik was de supermarkt al het belangrijkste kanaal, maar dat geldt nu ook voor de buitenhuisconsumptie.

GfK baseert zich op data van 10.000 huishoudens die thuis hun dagelijkse boodschappen scannen. Deze gegevens zijn gecombineerd met een ander onderzoek van GfK waarbij de verkopen buitenshuis worden gemeten. Uit het onderzoek blijkt dat de supermarkt zowel in- als out-of-home het belangrijkste kanaal is. De bakker staat op de vierde plaats bij de out-of-homeverkopen.

De supermarkt doet het als totaalverkoper van brood goed. Dat heeft te maken met het gemak van one-stop-shopping, maar ook met de kwaliteit die wordt geboden. De service-supermarkten deden het in 2020 beter dan de discounters. Hoe de trend van buitenshuisconsumptie zich voortzet weet NBC eind van dit jaar. Dan worden nieuwe cijfers bekend. In september geeft het Nederlands Bakkerij Centrum een update over de thuisconsumptie van brood.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
08 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 8 t/m 19 augustus
05 aug Voedselprijzen dalen hard na graandeal
05 aug Tony's Chocolonely kan dit jaar geen chocoladeletters maken door salmonella bij Barry Callebaut
05 aug Meer omzet en lagere winst voor Kellogg
05 aug Lotus Bakeries wil nieuwe speculoosfabriek bouwen in Thailand
05 aug Zeeuwse aardappelen en uien hebben last van extreme droogte
05 aug Duitse start-up wil cacaoloze chocolade produceren
05 aug BRCGS Food Safety Issue 9: focus op cultuur en voortdurende verbetering
04 aug Unilever bevriest uitbetalingen aan Ben & Jerry's
04 aug Pluimveevlees heeft in 2031 aandeel van 47% in wereldwijde vleesmarkt
04 aug Inflatie op hoogste niveau sinds 1975
04 aug Cosun Beet Company wil in 2023 zelf biologische suiker produceren
04 aug Whitepaper - Hoe reduceer ik het gebruik van plastic in mijn verpakkingen?
04 aug De juiste choreografie. Hoe vertaal jij doelstellingen naar een ERP-strategie?
03 aug Meer omzet voor Oatly
03 aug Just Eat Takeaway schrijft miljarden af op Grubhub
03 aug Prijsverhoging Douwe Egberts minder dan 1 cent per kopje
03 aug Van wangedrag beschuldigde manager van moederbedrijf Thuisbezorgd kan blijven
03 aug Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
03 aug Whitepaper Dioxines
02 aug Thuisbezorgd experimenteert met flitsbezorgen uit eigen supermarkt
02 aug Conflict tussen Ben & Jerry's en Unilever is nog niet opgelost
02 aug Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie
02 aug KTBA blijft investeren in groei
02 aug Hogere omzet en lagere winst voor Lamb Weston
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?