Supermarkt is ook grootste kanaal voor buitenshuisconsumptie van brood

09-06 16:23 | bron: FoodPro Network

AMSTELVEEN - Het lijkt erop dat supermarkten de horeca, cateraars, broodjeszaken en tankstations in het coronajaar voorbijgestreefd zijn als kanaal bij de verkoop van snacks en belegde broodjes. Dat komt naar voren uit cijfers die GfK heeft verzameld voor het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC).

Voor de verkoop van belegde broodjes en snacks voor thuisgebruik was de supermarkt al het belangrijkste kanaal, maar dat geldt nu ook voor de buitenhuisconsumptie.

GfK baseert zich op data van 10.000 huishoudens die thuis hun dagelijkse boodschappen scannen. Deze gegevens zijn gecombineerd met een ander onderzoek van GfK waarbij de verkopen buitenshuis worden gemeten. Uit het onderzoek blijkt dat de supermarkt zowel in- als out-of-home het belangrijkste kanaal is. De bakker staat op de vierde plaats bij de out-of-homeverkopen.

De supermarkt doet het als totaalverkoper van brood goed. Dat heeft te maken met het gemak van one-stop-shopping, maar ook met de kwaliteit die wordt geboden. De service-supermarkten deden het in 2020 beter dan de discounters. Hoe de trend van buitenshuisconsumptie zich voortzet weet NBC eind van dit jaar. Dan worden nieuwe cijfers bekend. In september geeft het Nederlands Bakkerij Centrum een update over de thuisconsumptie van brood.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
11 jun Hessing Supervers en Brightlands Campus Greenport Venlo gaan samenwerken
11 jun Lagere vergoedingen voor schoolfruitleveranciers tussen 2021 en 2023
11 jun Overname Grubhub door Just Eat Takeaway definitief
11 jun De grenzen van export
11 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
10 jun Vleesverwerker JBS betaalde 11 miljoen dollar na cyberaanval
10 jun KNVB roept Jumbo op het matje om Oranje-juichcape
10 jun Principe-akkoord voor nieuwe cao voor werknemers kaaspakhuizen
10 jun Afval bestrijden met food-specifiek ERP
10 jun 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
09 jun Supermarkt is ook grootste kanaal voor buitenshuisconsumptie van brood
09 jun Walmart rust 740.000 winkelmedewerkers uit met smartphone
09 jun Een derde van de Nederlanders is vorig jaar minder vlees gaan eten
09 jun De kracht van kort cyclische aansturing van de productie
09 jun Onbezorgd de audit in: voldoe aan opleidingseisen
09 jun Marion Tjin-Tham-Sjin actief in China voor High Touch Executive Search
08 jun ACM heeft geen bezwaar tegen overname Van den Bor Pluimveeslachterij
08 jun Meatless Farm en Van Loon Group gaan samen produceren
08 jun Belgische voedingsbedrijven zien kosten exploderen
08 jun FrieslandCampina gaat in hoger beroep in rechtszaak in Thailand
08 jun Beste foodspecialiteitenwinkels 2021 bekend
08 jun Meer blended leren bij Wageningen Academy
08 jun Bekijk het on-demand webinar: The importance of sharing data through the Agri&Food ecosystem
08 jun Hydrocultuur aan de horizon: voordelen voor AGF-bedrijven
07 jun Tesco en Carrefour stoppen eind 2021 met hun inkoopalliantie
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?