KNVB roept Jumbo op het matje om Oranje-juichcape

10-06 11:34 | bron: FoodPro Network

ZEIST - De KNVB ergert zich aan een Oranje-commercial van Jumbo. De Nederlandse voetbalbond en Jumbo bevestigen de onenigheid, na eerdere berichtgeving hierover van De Telegraaf.

In de commercial wordt naar de zin van de KNVB te veel ingespeeld op de Oranjekoorts in de aanloop naar het aanstaande EK-voetbal. Onder meer met een juichcape van Rob Kemps en de Snollebollekes-hit Links Rechts, dat een paar jaar geleden het lijflied werd van het Oranje-vrouwenvoetbalteam tijdens het EK in 2017. Dit alles terwijl Jumbo geen officiële KNVB-partner is, concurrent Albert Heijn is dat wel.

Albert Heijn CEO Marit van Egmond zegt desgevraagd dat de oranje juichcape iets is 'tussen de KNVB en Jumbo'. "De oranjekoorts loopt op, wij zijn trots op onze actie die heel goed loopt en kijken zeer uit naar de eerste wedstrijd zondag."

In de commercial, waarin naast de juichcape en de Snollebollekes-hit, ook een Oranje-camping en een Oranje-parade voorbij komen. De KNVB vond het allemaal wat te veel van het goede en stuurde een brief naar Jumbo.

De supermarktketen meldt dat het inderdaad een brief heeft ontvangen van de bond, maar wil niets zeggen over de inhoud ervan. Volgens De Telegraaf is Jumbo gevraagd de commercial stop te zetten of aan te passen.

Jumbo weigert dat, onder meer met het argument dat de commercial niet alleen betrekking heeft op het voetbaltoernooi, dat vrijdag begint, maar ook op andere grote sportevenementen van deze zomer, zoals de Olympische Spelen, de Tour de France en de Formule 1-race in Zandvoort.

Een woordvoerder van de KNVB meldt dat het opkomt voor de commerciële belangen van de partners en dat de bond daarom een brief heeft gestuurd naar Jumbo. "Maar daar blijft het bij", aldus een woordvoerder.

 

Video: commercial Jumbo





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
11 jun Hessing Supervers en Brightlands Campus Greenport Venlo gaan samenwerken
11 jun Lagere vergoedingen voor schoolfruitleveranciers tussen 2021 en 2023
11 jun Overname Grubhub door Just Eat Takeaway definitief
11 jun De grenzen van export
11 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
10 jun Vleesverwerker JBS betaalde 11 miljoen dollar na cyberaanval
10 jun KNVB roept Jumbo op het matje om Oranje-juichcape
10 jun Principe-akkoord voor nieuwe cao voor werknemers kaaspakhuizen
10 jun Afval bestrijden met food-specifiek ERP
10 jun 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
09 jun Supermarkt is ook grootste kanaal voor buitenshuisconsumptie van brood
09 jun Walmart rust 740.000 winkelmedewerkers uit met smartphone
09 jun Een derde van de Nederlanders is vorig jaar minder vlees gaan eten
09 jun De kracht van kort cyclische aansturing van de productie
09 jun Onbezorgd de audit in: voldoe aan opleidingseisen
09 jun Marion Tjin-Tham-Sjin actief in China voor High Touch Executive Search
08 jun ACM heeft geen bezwaar tegen overname Van den Bor Pluimveeslachterij
08 jun Meatless Farm en Van Loon Group gaan samen produceren
08 jun Belgische voedingsbedrijven zien kosten exploderen
08 jun FrieslandCampina gaat in hoger beroep in rechtszaak in Thailand
08 jun Beste foodspecialiteitenwinkels 2021 bekend
08 jun Meer blended leren bij Wageningen Academy
08 jun Bekijk het on-demand webinar: The importance of sharing data through the Agri&Food ecosystem
08 jun Hydrocultuur aan de horizon: voordelen voor AGF-bedrijven
07 jun Tesco en Carrefour stoppen eind 2021 met hun inkoopalliantie
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?