KNVB roept Jumbo op het matje om Oranje-juichcape

10-06 11:34 | bron: FoodPro Network

ZEIST - De KNVB ergert zich aan een Oranje-commercial van Jumbo. De Nederlandse voetbalbond en Jumbo bevestigen de onenigheid, na eerdere berichtgeving hierover van De Telegraaf.

In de commercial wordt naar de zin van de KNVB te veel ingespeeld op de Oranjekoorts in de aanloop naar het aanstaande EK-voetbal. Onder meer met een juichcape van Rob Kemps en de Snollebollekes-hit Links Rechts, dat een paar jaar geleden het lijflied werd van het Oranje-vrouwenvoetbalteam tijdens het EK in 2017. Dit alles terwijl Jumbo geen officiële KNVB-partner is, concurrent Albert Heijn is dat wel.

Albert Heijn CEO Marit van Egmond zegt desgevraagd dat de oranje juichcape iets is 'tussen de KNVB en Jumbo'. "De oranjekoorts loopt op, wij zijn trots op onze actie die heel goed loopt en kijken zeer uit naar de eerste wedstrijd zondag."

In de commercial, waarin naast de juichcape en de Snollebollekes-hit, ook een Oranje-camping en een Oranje-parade voorbij komen. De KNVB vond het allemaal wat te veel van het goede en stuurde een brief naar Jumbo.

De supermarktketen meldt dat het inderdaad een brief heeft ontvangen van de bond, maar wil niets zeggen over de inhoud ervan. Volgens De Telegraaf is Jumbo gevraagd de commercial stop te zetten of aan te passen.

Jumbo weigert dat, onder meer met het argument dat de commercial niet alleen betrekking heeft op het voetbaltoernooi, dat vrijdag begint, maar ook op andere grote sportevenementen van deze zomer, zoals de Olympische Spelen, de Tour de France en de Formule 1-race in Zandvoort.

Een woordvoerder van de KNVB meldt dat het opkomt voor de commerciële belangen van de partners en dat de bond daarom een brief heeft gestuurd naar Jumbo. "Maar daar blijft het bij", aldus een woordvoerder.

 

Video: commercial Jumbo





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
08 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 8 t/m 19 augustus
05 aug Voedselprijzen dalen hard na graandeal
05 aug Tony's Chocolonely kan dit jaar geen chocoladeletters maken door salmonella bij Barry Callebaut
05 aug Meer omzet en lagere winst voor Kellogg
05 aug Lotus Bakeries wil nieuwe speculoosfabriek bouwen in Thailand
05 aug Zeeuwse aardappelen en uien hebben last van extreme droogte
05 aug Duitse start-up wil cacaoloze chocolade produceren
05 aug BRCGS Food Safety Issue 9: focus op cultuur en voortdurende verbetering
04 aug Unilever bevriest uitbetalingen aan Ben & Jerry's
04 aug Pluimveevlees heeft in 2031 aandeel van 47% in wereldwijde vleesmarkt
04 aug Inflatie op hoogste niveau sinds 1975
04 aug Cosun Beet Company wil in 2023 zelf biologische suiker produceren
04 aug Whitepaper - Hoe reduceer ik het gebruik van plastic in mijn verpakkingen?
04 aug De juiste choreografie. Hoe vertaal jij doelstellingen naar een ERP-strategie?
03 aug Meer omzet voor Oatly
03 aug Just Eat Takeaway schrijft miljarden af op Grubhub
03 aug Prijsverhoging Douwe Egberts minder dan 1 cent per kopje
03 aug Van wangedrag beschuldigde manager van moederbedrijf Thuisbezorgd kan blijven
03 aug Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
03 aug Whitepaper Dioxines
02 aug Thuisbezorgd experimenteert met flitsbezorgen uit eigen supermarkt
02 aug Conflict tussen Ben & Jerry's en Unilever is nog niet opgelost
02 aug Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie
02 aug KTBA blijft investeren in groei
02 aug Hogere omzet en lagere winst voor Lamb Weston
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?