Unilever wil CO2-emissie op verpakkingen melden
bron: FoodPro Network
LONDEN / ROTTERDAM - Unilever wil in de loop van dit jaar op een aantal voedingsmiddelen een label plaatsen met daarop de CO2-uitstoot die samenhangt met het product. Unilever wil hiermee starten in Europa of Noord-Amerika. In de komende 2 tot 5 jaar wil de multinational alle producten voorzien van een label met informatie over de emissie.
Unilever wil de CO2-emissie van alle producten op termijn tot nul reduceren. In 2030 moet de emissie zijn gehalveerd. Het informeren van consumenten over de CO2-uitstoot die met een product samenhangt, past binnen de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf.
Hoe het label er precies uit gaat zien ligt nog niet vast. Voor de gegevens gebruikt het concern een combinatie van industriële gemiddelden uit goedgekeurde databases, samen met eigen CO2-emissiegegevens per product waar die binnen Unilever al beschikbaar zijn. De verwachting is dat labels tot circa 85% nauwkeurig zullen zijn.
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan