AB InBev verkoopt weer meer dan voor coronacrisis

29-07 09:39 | bron: FoodPro Network

LEUVEN - De grootste bierbrouwer ter wereld, AB InBev, heeft in het afgelopen kwartaal weer meer verkocht dan voor de coronacrisis. Vorig jaar zorgden de sluitingen in de horeca er nog voor dat de producent van onder meer Jupliler, Budweiser, Leffe en Hertog Jan in het tweede kwartaal 18% minder verkocht, maar in het afgelopen tweede kwartaal noteerde de bierbrouwer juist weer een sterke groei.

Zowel het aantal verkochte liters drank als de opbrengsten daarvan waren het afgelopen kwartaal ruim 3% groter dan in dezelfde periode in 2019. In Europa was de omzetgroei van 20% vergeleken met een jaar geleden vooral een gevolg van de heropening van de horeca en blijvende populariteit van thuisconsumptie.

De stijging van de opbrengsten wereldwijd was 28% op jaarbasis. Alle drankjes samen brachten 13,5 miljard dollar op. Daar bleef een winst van 1,5 miljard dollar van over.

De verkoop van andere drankjes dan bier groeide sterker dan die van bieren. De omzet van de niet-bieren, zoals mixjes van frisdrank en alcohol, steeg met 40%. De gemiddelde brutowinst per verkocht drankje is volgens de brouwer een vijfde hoger dan die van een biertje. AB InBev wil de rest van het jaar meer gaan inzetten op de markt van niet-bieren en daarnaast de al succesvolle merken sneller laten groeien.

Budweiser, Stella Artois en Corona zijn drie bieren die AB InBev wereldwijd verkoopt. De verkoop van die merken steeg met 23% en met 19% buiten de markten waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Dat is volgens AB InBev een goede zaak, omdat de bieren in het buitenland doorgaans voor hogere marges worden verkocht.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
17 sep Rechtstreex opent tweede distributiecentrum
17 sep Coca-Cola Europacific Partners behaalt als eerste in Nederland duurzaam watermanagement certificaat
17 sep Tweede Amerikaanse staat verkoopt belang in Unilever vanwege ijsboycot Israël
17 sep Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
17 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
17 sep Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
16 sep Picnic haalt 600 miljoen euro groeigeld op
16 sep DSM en Meatable gaan kweekvleesmedium verder ontwikkelen
16 sep Up-to-date zijn met Voedselwetgeving
16 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
16 sep Belangrijke tweede stap in ERP implementatie Sonneveld
15 sep Iglo eigenaar stapt in markt van laboratorium vis
15 sep Belgen kochten meer voeding en alcohol
15 sep Online bezorgdienst Manaw wil naar landelijke dekking binnen 5 jaar
15 sep Consument wil snelle levering online eten en drinken
15 sep Allergenenmanagement: een wereld te winnen
15 sep Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
14 sep Zuivelproducent Formo haalt 50 miljoen dollar aan groeigeld op
14 sep DSM gooit strategie om en gaat zich alleen richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen
14 sep Vion: lening gekoppeld aan duurzaamheid
14 sep Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
13 sep HAK lanceert vandaag nieuwe groene campagne met Elise Schaap (video)
13 sep Albert Heijn rondt overname DEEN af en start ombouw winkels
13 sep KHN: horeca dubbel gepakt met nieuwe maatregelen kabinet
13 sep Plantible haalt nog eens 21,5 miljoen dollar op
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?