Nestlé noteert omzetgroei van 8,1%

29-07 12:59 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Nestlé heeft de eerste helft van 2021 afgesloten met een omzet van 41,8 miljard Zwitserse frank, omgerekend circa 39 miljard euro. De omzet was 1,5% hoger dan in de eerste helft van vorig jaar. Hierover bericht het Zwitserse voedingsconcern op haar website.

De organische groei van de omzet was 8,1%. De onderliggende winstmarge bedroeg 17,4% en veranderde niet ten opzichte van vorig jaar. De nettowinst nam met 1,1% toe tot 5,9 miljard Zwitserse frank.

De omzet van Nestlé werd met 3,5% gedrukt door wisselkoerseffecten. Daarnaast zorgden desinvesteringen voor 3,1% verlies in omzet. De organische groei van de omzet van 8,1% komt door 6,8% hoger verkoopvolumes en gemiddeld 1,3% hogere prijzen.

Voor het hele jaar verwacht Nestlé een organische omzetgroei tussen 5% en 6%. De onderliggende bedrijfswinstmarge wordt bijgesteld naar circa 17,5%.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
17 sep Rechtstreex opent tweede distributiecentrum
17 sep Coca-Cola Europacific Partners behaalt als eerste in Nederland duurzaam watermanagement certificaat
17 sep Tweede Amerikaanse staat verkoopt belang in Unilever vanwege ijsboycot Israël
17 sep Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
17 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
17 sep Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
16 sep Picnic haalt 600 miljoen euro groeigeld op
16 sep DSM en Meatable gaan kweekvleesmedium verder ontwikkelen
16 sep Up-to-date zijn met Voedselwetgeving
16 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
16 sep Belangrijke tweede stap in ERP implementatie Sonneveld
15 sep Iglo eigenaar stapt in markt van laboratorium vis
15 sep Belgen kochten meer voeding en alcohol
15 sep Online bezorgdienst Manaw wil naar landelijke dekking binnen 5 jaar
15 sep Consument wil snelle levering online eten en drinken
15 sep Allergenenmanagement: een wereld te winnen
15 sep Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
14 sep Zuivelproducent Formo haalt 50 miljoen dollar aan groeigeld op
14 sep DSM gooit strategie om en gaat zich alleen richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen
14 sep Vion: lening gekoppeld aan duurzaamheid
14 sep Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
13 sep HAK lanceert vandaag nieuwe groene campagne met Elise Schaap (video)
13 sep Albert Heijn rondt overname DEEN af en start ombouw winkels
13 sep KHN: horeca dubbel gepakt met nieuwe maatregelen kabinet
13 sep Plantible haalt nog eens 21,5 miljoen dollar op
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?