Albert Heijn rondt overname DEEN af en start ombouw winkels

13-09 09:27 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Samen met DEEN, Vomar Voordeelmarkt en DekaMarkt heeft Albert Heijn de transactie voor de overname van DEEN afgerond. Dit is tevens het startschot voor de ombouw van de 38 DEEN-winkels in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en Overijssel. Klanten van deze winkels kunnen straks terecht bij Albert Heijn-winkels waar ze het beste van twee werelden vinden: al het lekkere van Albert Heijn en het goede van DEEN, aldus Albert Heijn op haar website. Op 22 september opent de eerste winkel in Avenhorn. 

Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn: “Albert Heijn en DEEN zijn uit hetzelfde hout gesneden. We zijn al generaties lang – DEEN 88 en Albert Heijn al bijna 135 jaar – kind aan huis bij veel Nederlandse gezinnen. Ik vind het dan ook een eer dat wij 38 DEEN-winkels, de bloemencentrale en het distributiecentrum voort mogen zetten. Een mooie stap in onze ambitie om er altijd en overal voor onze klanten te zijn, ook in Noord-Holland waar de meeste DEEN-winkels zitten. Ik kijk uit naar de samenwerking met onze nieuwe collega's.”

Het beste van twee werelden 
De winkels krijgen de nieuwe formule met veel ruimte voor vers, gezond en lekker eten. Ook brengt Albert Heijn vernieuwing met zelfscankassa's, de Albert Heijn app en uitbreiding van het bezorggebied. Tegelijkertijd blijft het goede van DEEN behouden.

Marit van Egmond: “We vinden het belangrijk dat klanten van DEEN zich thuis voelen bij ons. Zij zien straks hun vertrouwde winkelteam terug en we laten bijvoorbeeld de bloemen- en plantenafdeling helemaal zoals die is. We voegen die overigens ook toe aan Albert Heijn-winkels in de regio zodat al onze klanten kunnen genieten van de prachtige bloemen en planten.”

Producten waar veel DEEN-klanten verknocht aan zijn, krijgen een plek in de nieuwe Albert Heijn-winkels. Denk aan regionale producten zoals West-Fries brood en de krustiebroodjes van Bakkerij Pater, Leeghwater bier uit De Rijp en daarnaast nog vele andere regionale producten die perfect passen in het assortiment Streeckgenoten van Albert Heijn. Bovendien is er goed nieuws voor DEEN-klant Quinten Warner uit Purmerend: Albert Heijn neemt de knoflooksaus waarvoor hij eerder dit jaar 4.000 handtekeningen verzamelde op in het assortiment. 

Albert Heijn blij met nieuwe collega’s
Albert Heijn krijgt er zo’n 4.700 collega’s bij vanuit DEEN-winkels, de bloemencentrale, het vers-DC en de droge kruidenierswaren-centrale. De nieuwe collega’s worden stap voor stap meegenomen in de verandering en krijgen een warm onthaal bij Albert Heijn. Speciale teams staan klaar om elke winkel te helpen voor, tijdens en na de ombouw.

Marit van Egmond: “Tijdens mijn bezoeken aan de DEEN-winkels en de bloemencentrale heb ik veel van onze nieuwe collega's ontmoet en ik was onder de indruk van de bevlogenheid en het teamgevoel. Samen maken we er een fantastische toekomst van.” 

Collega's van de niet-voortgezette activiteiten - zoals het hoofdkantoor in Hoorn - worden zoveel mogelijk begeleid naar ander werk. Als zij dat willen, krijgen collega’s een baan aangeboden bij Albert Heijn, Vomar Voordeelmarkt, DekaMarkt of een van hun partners. Medewerkers worden allemaal persoonlijk geïnformeerd over wat de verandering voor hen betekent.

 

Bron: Albert Heijn





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
17 sep Rechtstreex opent tweede distributiecentrum
17 sep Coca-Cola Europacific Partners behaalt als eerste in Nederland duurzaam watermanagement certificaat
17 sep Tweede Amerikaanse staat verkoopt belang in Unilever vanwege ijsboycot Israël
17 sep Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
17 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
17 sep Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
16 sep Picnic haalt 600 miljoen euro groeigeld op
16 sep DSM en Meatable gaan kweekvleesmedium verder ontwikkelen
16 sep Up-to-date zijn met Voedselwetgeving
16 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
16 sep Belangrijke tweede stap in ERP implementatie Sonneveld
15 sep Iglo eigenaar stapt in markt van laboratorium vis
15 sep Belgen kochten meer voeding en alcohol
15 sep Online bezorgdienst Manaw wil naar landelijke dekking binnen 5 jaar
15 sep Consument wil snelle levering online eten en drinken
15 sep Allergenenmanagement: een wereld te winnen
15 sep Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
14 sep Zuivelproducent Formo haalt 50 miljoen dollar aan groeigeld op
14 sep DSM gooit strategie om en gaat zich alleen richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen
14 sep Vion: lening gekoppeld aan duurzaamheid
14 sep Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
13 sep HAK lanceert vandaag nieuwe groene campagne met Elise Schaap (video)
13 sep Albert Heijn rondt overname DEEN af en start ombouw winkels
13 sep KHN: horeca dubbel gepakt met nieuwe maatregelen kabinet
13 sep Plantible haalt nog eens 21,5 miljoen dollar op
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?