DSM gooit strategie om en gaat zich alleen richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen

14-09 08:19 | bron: FoodPro Network

HEERLEN - DSM gooit zijn strategie om en gaat zich alleen nog richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen. Daarbij is mogelijk geen plek meer voor de materialendivisie, zo bericht het speciaalchemiebedrijf vandaag.

Het concern meldt dat het diverse opties bekijkt voor de afdeling. Een van de mogelijkheden is de verkoop van het bedrijfsonderdeel, dat hoogwaardige kunststoffen voor de auto-industrie, windmolens en beschermende kleding maakt.

Gezondheid, voeding en biowetenschappen

Door zich alleen nog te richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen hoopt DSM "slagvaardiger en effectiever" te kunnen werken en tegemoet te komen aan de groeiende behoefte aan betere en duurzamere voeding.

DSM zal in de toekomst uit drie onderdelen bestaan. Allereerst een food & beverage-divisie, die zich richt op voeding, drank en dierenvoer. Deze divisie is goed voor meer dan 1 miljard euro omzet.

Daarnaast is er een tak voor gezondheid, voeding en zorg, goed voor een omzet van circa 2,5 miljard euro. Deze divisie streeft ernaar de groeiende wereldbevolking gezond te houden met voeding en zorg.

Het derde onderdeel is de animal nutrition & health business-groep, met meer dan 3 miljard euro aan omzet. Deze divisie zal zich richten op het verduurzamen van de dierlijke eiwitproductie.

 

Bron: DSM





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
17 sep Rechtstreex opent tweede distributiecentrum
17 sep Coca-Cola Europacific Partners behaalt als eerste in Nederland duurzaam watermanagement certificaat
17 sep Tweede Amerikaanse staat verkoopt belang in Unilever vanwege ijsboycot Israël
17 sep Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
17 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
17 sep Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
16 sep Picnic haalt 600 miljoen euro groeigeld op
16 sep DSM en Meatable gaan kweekvleesmedium verder ontwikkelen
16 sep Up-to-date zijn met Voedselwetgeving
16 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
16 sep Belangrijke tweede stap in ERP implementatie Sonneveld
15 sep Iglo eigenaar stapt in markt van laboratorium vis
15 sep Belgen kochten meer voeding en alcohol
15 sep Online bezorgdienst Manaw wil naar landelijke dekking binnen 5 jaar
15 sep Consument wil snelle levering online eten en drinken
15 sep Allergenenmanagement: een wereld te winnen
15 sep Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
14 sep Zuivelproducent Formo haalt 50 miljoen dollar aan groeigeld op
14 sep DSM gooit strategie om en gaat zich alleen richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen
14 sep Vion: lening gekoppeld aan duurzaamheid
14 sep Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
13 sep HAK lanceert vandaag nieuwe groene campagne met Elise Schaap (video)
13 sep Albert Heijn rondt overname DEEN af en start ombouw winkels
13 sep KHN: horeca dubbel gepakt met nieuwe maatregelen kabinet
13 sep Plantible haalt nog eens 21,5 miljoen dollar op
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?