Kraft Heinz waarschuwt voor hogere voedselprijzen

11-10 15:49 | bron: FoodPro Network

CHICAGO - Miguel Patricio, topman van voedselgigant Kraft Heinz, waarschuwt voor stijgende voedselprijzen wereldwijd. 

In een gesprek met de BBC zegt de Kraft Heinz topman dat het Amerikaanse bedrijf de prijzen in verschillende landen verhoogt. Meer dan de helft van de Kraft Heinz-producten zijn op de thuismarkt al duurder geworden, en hetzelfde staat op andere plekken in de wereld te gebeuren. "We verhogen de prijzen, waar nodig, over de hele wereld".

Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN hebben de prijzen van ingrediënten zoals granen en oliën hun hoogste prijs in 10 jaar bereikt. Tijdens de coronapandemie is in veel landen de productie van grondstoffen gedaald. Maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen, maar ook ziekte, beperkten de productie en levering van grondstoffen.

Nu de economieën weer op gang zijn gekomen, heeft het aanbod van deze producten de terugkerende vraag niet kunnen bijhouden, wat zorgt voor hogere prijzen. Bovendien zijn ook de lonen, door de krapte op de arbeidsmarkt, en de energieprijzen gestegen.

“De consument zal moeten wennen aan hogere voedselprijzen, aangezien de wereldbevolking toeneemt, terwijl de hoeveelheid land waarop voedsel kan worden verbouwd, beperkt is," aldus Patricio.

Toch moeten niet alle kostenstijgingen aan de consument worden doorgerekend, aldus de Kraft Heinz topman. "Ik denk dat het aan ons, aan de industrie en aan de andere bedrijven is om te proberen deze prijsstijgingen tot een minimum te beperken." In dat opzicht verwacht hij op wat langere termijn ook veel van de technologische vooruitgang, waardoor de productiviteit in de voedselproductie nog kan verbeteren.

Eerder kondigde ook Coca-Cola en PepsiCo prijsstijgingen aan.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 okt Flinke groei aantal bedrijven voedingsindustrie
27 okt The Organic Jersey Farm lanceert ijsconcept Little Cow & Cookies
27 okt Carrefour start met flitsbezorger Sprint
27 okt Colruyt wil Eco-Score ook op merkproducten
27 okt Heineken verkoopt minder bier
27 okt Afstand van boer tot bord kan korter
27 okt Goede samenwerking Cegeka en Cornelis Vrolijk zorgt voor toekomstbestendig ERP-systeem
27 okt Goodacre 100 procent onderdeel van Normec
26 okt WUR geeft masterprogramma’s boost met data science
26 okt Jumbo en HEMA gaan samen nieuwe voedingsconcepten testen
26 okt FrieslandCampina opent innovatiecentrum in Shanghai
26 okt Albert Heijn lanceert jaarabonnement ‘Mijn Albert Heijn Premium’
26 okt Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
26 okt Nicolás Castagneto, Senior Partner Latijns-Amerika bij High Touch
25 okt Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
25 okt Iceland deelt voedsel uit om verspilling tegen te gaan
25 okt Lege Britse supermarktschappen gevuld met afbeeldingen van eten
25 okt Beyond Meat verkoopt minder vleesvervangers door deltavariant
25 okt Minder ziekte-uitbraken via voedsel in 2020
25 okt Plant & Productie Management, een vak apart
25 okt Webinar: Zijn uw circulaire economie businessmodellen afgestemd op succes?
25 okt Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om
22 okt Mosa Meat en Nutreco werken samen aan lagere kostprijs voor kweekvlees
22 okt Barry Callebaut opent 's werelds grootste chocolademagazijn in Lokeren
22 okt Voedingsindustrie ziet in elektrificatie mogelijkheden voor verduurzaming
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?