DekaMarkt en Dirk willen individueel lid worden van inkooporganisatie Superunie

12-10 06:07 | bron: FoodPro Network

VELSEN-NOORD - Detailresult Groep (DRG), het moederbedrijf van supermarktformules DekaMarkt en Dirk, kondigt aan dat beide formules individueel lid willen worden van inkooporganisatie Superunie. Nadat eerder dit jaar de operationele en commerciële aansturing bij de formules zelf werd belegd, is dit een logische vervolgstap voor de zelfstandige positionering van de supermarktformules.

In mei van dit jaar werd het besluit genomen om de operatie en commercie niet langer centraal binnen DRG, maar direct vanuit de winkelformules aan te sturen. Om dit effectief te laten verlopen, zijn vervolgens ook een aantal organisatorische wijzigingen doorgevoerd. Hierdoor is de commerciële slagkracht van beide formules vergroot en zijn zij in staat zich meer onderscheidend te positioneren.

Om in de toekomst qua formule- en assortimentsontwikkeling sneller te kunnen reageren op veranderingen in de markt zijn DekaMarkt en Dirk met inkooporganisatie Superunie in gesprek om met ingang van 1 januari 2022 individueel lid te worden. Met een eigen lidmaatschap kunnen de formules een volledig eigen assortimentsbeleid voeren en eigen commerciële afspraken maken met leveranciers.

Ook zal er bij DekaMarkt een ander huismerk dan “1 de Beste” komen. DekaMarkt zal op een nog nader te bepalen moment in 2022 overgaan op het huismerk “g’woon”. G’woon is bij meerdere supermarktformules die lid zijn van Superunie te vinden en past door het veel uitgebreidere assortiment beter bij het fullservice concept van DekaMarkt. Dirk blijft “1 de Beste” als huismerk voeren, wat uitstekend past bij het discountconcept en assortiment van Dirk. Klanten kunnen met “1 de Beste” genieten van het beste wat Dirk te bieden heeft, voor een lage prijs.

Door deze veranderingen komt het onderscheidend vermogen van de formules nog beter tot zijn recht: discount voor Dirk en fullservice voor DekaMarkt, terwijl de schaal- en synergievoordelen van DRG voor de formules behouden blijven, omdat beide formules gebruik blijven maken van de logistiek, productiebedrijven en het servicekantoor van DRG.

 

Bron: DRG





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 okt Flinke groei aantal bedrijven voedingsindustrie
27 okt The Organic Jersey Farm lanceert ijsconcept Little Cow & Cookies
27 okt Carrefour start met flitsbezorger Sprint
27 okt Colruyt wil Eco-Score ook op merkproducten
27 okt Heineken verkoopt minder bier
27 okt Afstand van boer tot bord kan korter
27 okt Goede samenwerking Cegeka en Cornelis Vrolijk zorgt voor toekomstbestendig ERP-systeem
27 okt Goodacre 100 procent onderdeel van Normec
26 okt WUR geeft masterprogramma’s boost met data science
26 okt Jumbo en HEMA gaan samen nieuwe voedingsconcepten testen
26 okt FrieslandCampina opent innovatiecentrum in Shanghai
26 okt Albert Heijn lanceert jaarabonnement ‘Mijn Albert Heijn Premium’
26 okt Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
26 okt Nicolás Castagneto, Senior Partner Latijns-Amerika bij High Touch
25 okt Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
25 okt Iceland deelt voedsel uit om verspilling tegen te gaan
25 okt Lege Britse supermarktschappen gevuld met afbeeldingen van eten
25 okt Beyond Meat verkoopt minder vleesvervangers door deltavariant
25 okt Minder ziekte-uitbraken via voedsel in 2020
25 okt Plant & Productie Management, een vak apart
25 okt Webinar: Zijn uw circulaire economie businessmodellen afgestemd op succes?
25 okt Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om
22 okt Mosa Meat en Nutreco werken samen aan lagere kostprijs voor kweekvlees
22 okt Barry Callebaut opent 's werelds grootste chocolademagazijn in Lokeren
22 okt Voedingsindustrie ziet in elektrificatie mogelijkheden voor verduurzaming
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?