Nutricia viert 125-jarig jubileum met investering in fabriek Zoetermeer

13-10 08:03 | bron: FoodPro Network

ZOETERMEER - Nutricia, onderdeel van Danone, bestaat 125 jaar. Met een investering moderniseert het bedrijf haar fabriek in Zoetermeer. Hiermee wil zij blijven bijdragen aan de gezondheid van mensen wereldwijd en haar gevestigde rol als voedingsmiddelenbedrijf in babyvoeding en medische voeding behouden. In praktijk betekent de vernieuwing van Zoetermeer onder andere een toename van de productiecapaciteit, investering in kwaliteit en innovatie, digitalisering van processen en belangrijke stappen in duurzamere productie. Eerder werd al een nieuwe fabriek in gebruik genomen in Haps.

Wetenschappelijk onderzoek en maatschappelijke betrokkenheid drijft Nutricia al decennialang tot het ontwikkelen van hoogwaardige voeding. Voor ondersteuning van jong en oud en mensen die aangepaste voeding nodig hebben.

Modernisering en innovatie
Vanwege het belang van voeding intensiveert Nutricia haar inspanningen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling van producten en diensten. Dat moederbedrijf Danone, Nederland als belangrijke markt beschouwt, blijkt uit diverse investeringen. Sinds de overname van Nutricia in 2007 investeerde Danone veelvuldig in locaties in Nederland:

  • Een onderzoekscentrum in Utrecht, Danone Nutricia Research.
  • De opening van een nieuwe fabriek in Haps in 2019.
  • De opening van een tweede hoofdkantoor in Hoofddorp in 2019.
  • Opening van een nieuw distributiecentrum naast de fabriek in Haps (gepland laatste kwartaal 2021).
  • Als meest recente inspanning zal Danone ook de Nutricia fabriek in Zoetermeer moderniseren.

Nederlands erfgoed, klaar voor de toekomst
Paul Oerlemans, General Manager Danone in Nederland: “Voor Danone is Nederland zeer belangrijk, niet alleen als markt, maar ook omdat Nederland een zeer prominente rol vervult binnen Danone. De vestigingen in Zoetermeer en Noord-Brabant produceren medische- en babyvoeding die we wereldwijd distribueren. Ons onderzoekscentrum in Utrecht vormt de spil van ons kennisnetwerk en in Hoofddorp staat het mondiale hoofdkantoor van onze Specialized Nutrition divisie. We kunnen stellen dat Nederland het tweede thuisland van Danone is.”

Liam Carmody, directeur van de fabriek in Zoetermeer: “In Zoetermeer produceren we baby- en medische voedingen die we overal ter wereld verkopen. Voor consumenten betekent de investering dat we de geavanceerde producten die we ontwikkelen in ons centrum voor onderzoek en innovatie nu nog beter naar de markt kunnen brengen. Daarnaast biedt de investering ook volop mogelijkheid om onze huidige en toekomstige medewerkers verder te ontwikkelen, zij maken immers deel uit van een fabriek van de toekomst. Dit draagt bij tot voortdurende verbetering van onze producten en dienstverlening. ”

Duurzame groei
Duurzaamheid staat centraal in de investeringen, in lijn met de visie ‘One Planet. One Health’ van Danone. Zo realiseert de nieuwe fabriek in Haps, ten opzichte van de oude fabriek de helft minder CO2 uitstoot, terwijl de productiecapaciteit is verdubbeld. Met de nieuwe investering in Zoetermeer wordt de productiecapaciteit uitgebreid met een lager energieverbruik (-25%) en een verlaging van het watergebruik (-50%) ten opzichte van de huidige situatie. De Danone fabrieken in Nederland maken gebruik van hernieuwbare elektriciteit en Nutricia zet zich in om tegen 2025 verpakkingen circulair te maken. Dit alles in lijn met de ambitie van Danone om in 2050 klimaatneutraal te zijn.

B Corp™
Voor 2025 wil Danone voor al haar dochterondernemingen wereldwijd het prestigieuze B Corp™ certificaat behalen. In Nederland zijn de handelsentiteiten van Nutricia, Alpro en Danone zuivel reeds gecertificeerd. Het bedrijf verwacht op korte termijn certificaten voor de resterende entiteiten te realiseren. De inzichten die zijn opgedaan gedurende de certificering zullen een belangrijke rol spelen in het verder verduurzamen van de Nederlandse activiteiten van Danone.

 

Bron: Nutricia

Foto: Danone





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 okt Flinke groei aantal bedrijven voedingsindustrie
27 okt The Organic Jersey Farm lanceert ijsconcept Little Cow & Cookies
27 okt Carrefour start met flitsbezorger Sprint
27 okt Colruyt wil Eco-Score ook op merkproducten
27 okt Heineken verkoopt minder bier
27 okt Afstand van boer tot bord kan korter
27 okt Goede samenwerking Cegeka en Cornelis Vrolijk zorgt voor toekomstbestendig ERP-systeem
27 okt Goodacre 100 procent onderdeel van Normec
26 okt WUR geeft masterprogramma’s boost met data science
26 okt Jumbo en HEMA gaan samen nieuwe voedingsconcepten testen
26 okt FrieslandCampina opent innovatiecentrum in Shanghai
26 okt Albert Heijn lanceert jaarabonnement ‘Mijn Albert Heijn Premium’
26 okt Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
26 okt Nicolás Castagneto, Senior Partner Latijns-Amerika bij High Touch
25 okt Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
25 okt Iceland deelt voedsel uit om verspilling tegen te gaan
25 okt Lege Britse supermarktschappen gevuld met afbeeldingen van eten
25 okt Beyond Meat verkoopt minder vleesvervangers door deltavariant
25 okt Minder ziekte-uitbraken via voedsel in 2020
25 okt Plant & Productie Management, een vak apart
25 okt Webinar: Zijn uw circulaire economie businessmodellen afgestemd op succes?
25 okt Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om
22 okt Mosa Meat en Nutreco werken samen aan lagere kostprijs voor kweekvlees
22 okt Barry Callebaut opent 's werelds grootste chocolademagazijn in Lokeren
22 okt Voedingsindustrie ziet in elektrificatie mogelijkheden voor verduurzaming
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?