Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway blijft groeien

AMSTERDAM - Nederlanders bestelden afgelopen kwartaal 14,5 miljoen maaltijden op Thuisbezorgd.nl. Dat zijn 2 miljoen maaltijden meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt naar voren uit cijfers die moederbedrijf Just Eat Takeaway vandaag heeft gepubliceerd.

Ondanks de heropening van de horeca en de versoepeling van andere coronamaatregelen werd er meer besteld dan een jaar eerder.

De waarde van die 14,5 miljoen bestellingen lag op ongeveer 400 miljoen euro. In hetzelfde kwartaal vorig jaar lag dat nog op 300 miljoen euro. Ook in andere landen waar Just Eat Takeaway actief is, steeg het aantal bestellingen flink.

Belangrijkste markt is het Verenigd Koninkrijk. Daar werden in de afgelopen maanden bijna 70 miljoen maaltijden besteld. Sinds het bedrijf in het VK is gestart, hebben de Britten alles bij elkaar meer dan een miljard maaltijden besteld.

Ook in andere belangrijke afzetmarkten, zoals Duitsland, de VS en Canada, steeg het aantal bestellingen. De transactiewaarde kwam wereldwijd uit op 6,8 miljard euro. Dat is 23% meer dan een jaar eerder.

"Nu grote delen van de wereld weer teruggaan naar het leven zoals het was vóór corona, is onze groei in het derde kwartaal van 2021 sterk gebleven", aldus topman Jitse Groen. "We zijn klaar voor wat traditioneel onze groeiseizoenen zijn: de herfst en de winter."

De Just Eat Takeaway topman geeft op 21 oktober een update over de strategie van het bedrijf en hoe hij denkt de komende tijd verder te kunnen groeien.

 

Foto: Just Eat Takeaway





Laatste nieuws