Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway blijft groeien

13-10 09:15 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Nederlanders bestelden afgelopen kwartaal 14,5 miljoen maaltijden op Thuisbezorgd.nl. Dat zijn 2 miljoen maaltijden meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt naar voren uit cijfers die moederbedrijf Just Eat Takeaway vandaag heeft gepubliceerd.

Ondanks de heropening van de horeca en de versoepeling van andere coronamaatregelen werd er meer besteld dan een jaar eerder.

De waarde van die 14,5 miljoen bestellingen lag op ongeveer 400 miljoen euro. In hetzelfde kwartaal vorig jaar lag dat nog op 300 miljoen euro. Ook in andere landen waar Just Eat Takeaway actief is, steeg het aantal bestellingen flink.

Belangrijkste markt is het Verenigd Koninkrijk. Daar werden in de afgelopen maanden bijna 70 miljoen maaltijden besteld. Sinds het bedrijf in het VK is gestart, hebben de Britten alles bij elkaar meer dan een miljard maaltijden besteld.

Ook in andere belangrijke afzetmarkten, zoals Duitsland, de VS en Canada, steeg het aantal bestellingen. De transactiewaarde kwam wereldwijd uit op 6,8 miljard euro. Dat is 23% meer dan een jaar eerder.

"Nu grote delen van de wereld weer teruggaan naar het leven zoals het was vóór corona, is onze groei in het derde kwartaal van 2021 sterk gebleven", aldus topman Jitse Groen. "We zijn klaar voor wat traditioneel onze groeiseizoenen zijn: de herfst en de winter."

De Just Eat Takeaway topman geeft op 21 oktober een update over de strategie van het bedrijf en hoe hij denkt de komende tijd verder te kunnen groeien.

 

Foto: Just Eat Takeaway





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 okt Flinke groei aantal bedrijven voedingsindustrie
27 okt The Organic Jersey Farm lanceert ijsconcept Little Cow & Cookies
27 okt Carrefour start met flitsbezorger Sprint
27 okt Colruyt wil Eco-Score ook op merkproducten
27 okt Heineken verkoopt minder bier
27 okt Afstand van boer tot bord kan korter
27 okt Goede samenwerking Cegeka en Cornelis Vrolijk zorgt voor toekomstbestendig ERP-systeem
27 okt Goodacre 100 procent onderdeel van Normec
26 okt WUR geeft masterprogramma’s boost met data science
26 okt Jumbo en HEMA gaan samen nieuwe voedingsconcepten testen
26 okt FrieslandCampina opent innovatiecentrum in Shanghai
26 okt Albert Heijn lanceert jaarabonnement ‘Mijn Albert Heijn Premium’
26 okt Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
26 okt Nicolás Castagneto, Senior Partner Latijns-Amerika bij High Touch
25 okt Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
25 okt Iceland deelt voedsel uit om verspilling tegen te gaan
25 okt Lege Britse supermarktschappen gevuld met afbeeldingen van eten
25 okt Beyond Meat verkoopt minder vleesvervangers door deltavariant
25 okt Minder ziekte-uitbraken via voedsel in 2020
25 okt Plant & Productie Management, een vak apart
25 okt Webinar: Zijn uw circulaire economie businessmodellen afgestemd op succes?
25 okt Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om
22 okt Mosa Meat en Nutreco werken samen aan lagere kostprijs voor kweekvlees
22 okt Barry Callebaut opent 's werelds grootste chocolademagazijn in Lokeren
22 okt Voedingsindustrie ziet in elektrificatie mogelijkheden voor verduurzaming
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?