AH, Picnic, Jumbo en HelloFresh doen het goed op lijst met grootste webwinkels

WOERDEN - In 2020, het jaar dat werd gedomineerd door het coronavirus, hebben alle grote webwinkels flink meer omzet gedraaid. Bol.com is van oudsher de grootste en blijft dat ook. Coolblue is nog steeds de nummer twee, maar Albert Heijn nadert met rasse schreden. Dat komt naar voren uit de jaarlijkse Twinkle 100-lijst, die vandaag is gepubliceerd.

De eerste plaats van Bol.com, dat net als Albert Heijn onderdeel is van Ahold, is welhaast onaantastbaar. Bol.com noteerde vorig jaar een omzet van 3,3 miljard euro. Coolblue draaide een omzet van 1,4 miljard euro en Albert Heijn verdubbelde de omzet uit online verkopen bijna, tot 1,2 miljard euro.

Toen Amazon een Nederlandse webwinkel opende, werd dat gezien als een bedreiging voor Bol.com. Tot op heden heeft dat het Amerikaanse bedrijf niet echt wat opgeleverd. Amazon bleef op de zesde plek staan, met een relatief zeer bescheiden omzetgroei.

Jumbo, Picnic en HelloFresh

Jumbo blijft staan op de zevende plek. Bij Jumbo steeg de omzet behoorlijk, van 350 miljoen naar 503 miljoen euro. Online supermarkt Picnic kwam de top tien van grootste webwinkels binnen op plaats 8. HelloFresh staat op de tiende plaats met een omzet van 350 miljoen euro.





Laatste nieuws