AH, Picnic, Jumbo en HelloFresh doen het goed op lijst met grootste webwinkels

14-10 10:37 | bron: FoodPro Network

WOERDEN - In 2020, het jaar dat werd gedomineerd door het coronavirus, hebben alle grote webwinkels flink meer omzet gedraaid. Bol.com is van oudsher de grootste en blijft dat ook. Coolblue is nog steeds de nummer twee, maar Albert Heijn nadert met rasse schreden. Dat komt naar voren uit de jaarlijkse Twinkle 100-lijst, die vandaag is gepubliceerd.

De eerste plaats van Bol.com, dat net als Albert Heijn onderdeel is van Ahold, is welhaast onaantastbaar. Bol.com noteerde vorig jaar een omzet van 3,3 miljard euro. Coolblue draaide een omzet van 1,4 miljard euro en Albert Heijn verdubbelde de omzet uit online verkopen bijna, tot 1,2 miljard euro.

Toen Amazon een Nederlandse webwinkel opende, werd dat gezien als een bedreiging voor Bol.com. Tot op heden heeft dat het Amerikaanse bedrijf niet echt wat opgeleverd. Amazon bleef op de zesde plek staan, met een relatief zeer bescheiden omzetgroei.

Jumbo, Picnic en HelloFresh

Jumbo blijft staan op de zevende plek. Bij Jumbo steeg de omzet behoorlijk, van 350 miljoen naar 503 miljoen euro. Online supermarkt Picnic kwam de top tien van grootste webwinkels binnen op plaats 8. HelloFresh staat op de tiende plaats met een omzet van 350 miljoen euro.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 okt Flinke groei aantal bedrijven voedingsindustrie
27 okt The Organic Jersey Farm lanceert ijsconcept Little Cow & Cookies
27 okt Carrefour start met flitsbezorger Sprint
27 okt Colruyt wil Eco-Score ook op merkproducten
27 okt Heineken verkoopt minder bier
27 okt Afstand van boer tot bord kan korter
27 okt Goede samenwerking Cegeka en Cornelis Vrolijk zorgt voor toekomstbestendig ERP-systeem
27 okt Goodacre 100 procent onderdeel van Normec
26 okt WUR geeft masterprogramma’s boost met data science
26 okt Jumbo en HEMA gaan samen nieuwe voedingsconcepten testen
26 okt FrieslandCampina opent innovatiecentrum in Shanghai
26 okt Albert Heijn lanceert jaarabonnement ‘Mijn Albert Heijn Premium’
26 okt Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
26 okt Nicolás Castagneto, Senior Partner Latijns-Amerika bij High Touch
25 okt Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
25 okt Iceland deelt voedsel uit om verspilling tegen te gaan
25 okt Lege Britse supermarktschappen gevuld met afbeeldingen van eten
25 okt Beyond Meat verkoopt minder vleesvervangers door deltavariant
25 okt Minder ziekte-uitbraken via voedsel in 2020
25 okt Plant & Productie Management, een vak apart
25 okt Webinar: Zijn uw circulaire economie businessmodellen afgestemd op succes?
25 okt Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om
22 okt Mosa Meat en Nutreco werken samen aan lagere kostprijs voor kweekvlees
22 okt Barry Callebaut opent 's werelds grootste chocolademagazijn in Lokeren
22 okt Voedingsindustrie ziet in elektrificatie mogelijkheden voor verduurzaming
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?