AH, Picnic, Jumbo en HelloFresh doen het goed op lijst met grootste webwinkels
bron: FoodPro Network
WOERDEN - In 2020, het jaar dat werd gedomineerd door het coronavirus, hebben alle grote webwinkels flink meer omzet gedraaid. Bol.com is van oudsher de grootste en blijft dat ook. Coolblue is nog steeds de nummer twee, maar Albert Heijn nadert met rasse schreden. Dat komt naar voren uit de jaarlijkse Twinkle 100-lijst, die vandaag is gepubliceerd.
De eerste plaats van Bol.com, dat net als Albert Heijn onderdeel is van Ahold, is welhaast onaantastbaar. Bol.com noteerde vorig jaar een omzet van 3,3 miljard euro. Coolblue draaide een omzet van 1,4 miljard euro en Albert Heijn verdubbelde de omzet uit online verkopen bijna, tot 1,2 miljard euro.
Toen Amazon een Nederlandse webwinkel opende, werd dat gezien als een bedreiging voor Bol.com. Tot op heden heeft dat het Amerikaanse bedrijf niet echt wat opgeleverd. Amazon bleef op de zesde plek staan, met een relatief zeer bescheiden omzetgroei.
Jumbo, Picnic en HelloFresh
Jumbo blijft staan op de zevende plek. Bij Jumbo steeg de omzet behoorlijk, van 350 miljoen naar 503 miljoen euro. Online supermarkt Picnic kwam de top tien van grootste webwinkels binnen op plaats 8. HelloFresh staat op de tiende plaats met een omzet van 350 miljoen euro.
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan