Varkens in Nood: 'Gosschalk verliest ook McDonald's in Duitsland als klant'

14-10 12:47 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De undercoverbeelden van Varkens in Nood kostten slachthuis Gosschalk veel grote klanten. Varkens in Nood maakt bekend dat ook McDonald’s Duitsland geen zaken meer doet met het in opspraak geraakte slachthuis. Varkens in Nood deed onderzoek naar de Europese klanten van het exportslachthuis en ontdekte dat Gosschalk veel vlees leverde aan de OSI-Group. Dit bedrijf is de belangrijkste leverancier van de 1.480 filialen van McDonald’s in Duitsland. Na het zien van de beelden besloten zowel de OSI-Group als McDonald’s Duitsland om de banden met Gosschalk te verbreken. 

Slachthuis Gosschalk kwam eerder dit jaar onder vuur te liggen nadat Varkens in Nood undercoverbeelden naar buiten brachten van structurele dierenmishandeling. Na het zien van de schokkende beelden, beëindigden veel klanten de samenwerking met het slachthuis. Dat McDonald’s Nederland geen zaken meer deed met Gosschalk was al eerder bekend maar nu blijkt dat ook McDonald’s Duitsland is gestopt met de inkoop bij Gosschalk. 

De undercoverbeelden van Varkens in Nood veroorzaakten veel ophef in juli van dit jaar. Een van de medewerkers was in dienst getreden bij Gosschalk en maakte daar een maand lang opnames van de uiterst dieronvriendelijke praktijken in het slachthuis. De beelden werden breed opgepakt door de media en veroorzaakten ook in Den Haag de nodige ophef. Slachthuis Gosschalk werd diezelfde week nog voor onbepaalde tijd gesloten door demissionair minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Eind augustus mocht het slachthuis weer open, maar het staat sindsdien onder streng toezicht van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

 

Bron: Varkens in Nood

Afbeelding: Google Maps





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 okt Flinke groei aantal bedrijven voedingsindustrie
27 okt The Organic Jersey Farm lanceert ijsconcept Little Cow & Cookies
27 okt Carrefour start met flitsbezorger Sprint
27 okt Colruyt wil Eco-Score ook op merkproducten
27 okt Heineken verkoopt minder bier
27 okt Afstand van boer tot bord kan korter
27 okt Goede samenwerking Cegeka en Cornelis Vrolijk zorgt voor toekomstbestendig ERP-systeem
27 okt Goodacre 100 procent onderdeel van Normec
26 okt WUR geeft masterprogramma’s boost met data science
26 okt Jumbo en HEMA gaan samen nieuwe voedingsconcepten testen
26 okt FrieslandCampina opent innovatiecentrum in Shanghai
26 okt Albert Heijn lanceert jaarabonnement ‘Mijn Albert Heijn Premium’
26 okt Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
26 okt Nicolás Castagneto, Senior Partner Latijns-Amerika bij High Touch
25 okt Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
25 okt Iceland deelt voedsel uit om verspilling tegen te gaan
25 okt Lege Britse supermarktschappen gevuld met afbeeldingen van eten
25 okt Beyond Meat verkoopt minder vleesvervangers door deltavariant
25 okt Minder ziekte-uitbraken via voedsel in 2020
25 okt Plant & Productie Management, een vak apart
25 okt Webinar: Zijn uw circulaire economie businessmodellen afgestemd op succes?
25 okt Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om
22 okt Mosa Meat en Nutreco werken samen aan lagere kostprijs voor kweekvlees
22 okt Barry Callebaut opent 's werelds grootste chocolademagazijn in Lokeren
22 okt Voedingsindustrie ziet in elektrificatie mogelijkheden voor verduurzaming
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?