Iceland deelt voedsel uit om verspilling tegen te gaan

25-10 12:07 | bron: FoodPro Network

LONDEN - In de strijd tegen voedselverspilling geeft de Britse supermarktketen Iceland levensmiddelen, die op de laatste dag van hun houdbaarheidsdatum zijn, gratis weg aan online klanten.

De Britse keten, die met name gespecialiseerd is in diepvriesproducten, verwacht op die manier jaarlijks meer dan 1,3 miljoen producten weg te geven, met een totale waarde van 600.000 euro. De uitrol naar alle duizend vestigingen van Iceland volgt na een succesvolle test in 40 winkels, aldus Retail Gazette.

Tijdens de proef gaf de retailer meer dan 17.000 artikelen gratis weg, wat de klanten een gemiddelde terugbetaling van 1,58 pond (1,90 euro) per bestelling opleverde.

Het proces vraagt geen extra handelingen van de klant. Wanneer een besteld artikel het enige is dat nog rest én op die dag vervalt, wordt het gescand, gelabeld en zoals gebruikelijk in de winkelwagen gelegd, maar niet meegerekend. Nog voor de levering krijgt de klant een bericht over het gratis artikel.

Iceland wil alle gekoelde en verse voeding in het programma opnemen. “We weten dat houdbaarheid een grote rol speelt bij het ontstaan van voedseloverschotten en nu hebben we een innovatieve manier gevonden om dit binnen onze winkels en via online winkelen tegen te gaan”, aldus CEO Richard Walker. “Ons initiatief helpt niet alleen voedselverspilling tegen te gaan, maar ondersteunt ook onze klanten.”





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 dec Kellogg’s ontslaat 1.400 stakende medewerkers
09 dec McCain Foods neemt minderheidsbelang in Strong Roots
09 dec Vleessector wil aan de slag met CO2-voetafdruk
09 dec Personeelstekorten bereiken recordhoogte
09 dec Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
09 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
08 dec Rendierbezorgrobot brengt boodschappen én kerstmuziek (video)
08 dec Brussel wil dat maaltijdbezorgers hun koeriers vast in dienst nemen
08 dec Medewerkers distributiecentra Tesco dreigen met staking
08 dec Primeur voor Coop: eerste supermarkt met duurzame producten Onze Markt
08 dec Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
08 dec Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
08 dec Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
07 dec Printer voor vleesvervangers bijna gereed
07 dec Prijs voeding stijgt met 1,1 procent
07 dec Pieter Pot haalt 9 miljoen euro kapitaal op
07 dec Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
07 dec Kostenefficiëntie verhogen in de Agri&Food sector, dankzij data
06 dec Supermarktketen in Kroatië accepteert online betalingen in cryptomunten
06 dec HAS Hogeschool ontwikkelt 6 nieuwe minors
06 dec Gebruik van robots in de voedingsindustrie gaat verder toenemen
06 dec Omzetrecord voor gemeentelijke IJsselmeervisafslag Urk
06 dec SGS en V-Label lanceren partnerschap en brengen veganistisch en vegetarisch keurmerk naar een wereldwijd publiek
06 dec Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
06 dec Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?