Colruyt wil Eco-Score ook op merkproducten
27 okt 2021 09:11
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
HALLE - Nadat Colruyt in het voorjaar al Eco-Score introduceerde voor zijn 2.500 huismerkproducten, wil het Belgische supermarktbedrijf nu ook de Eco-Score in kaart brengen van merkproducten. Daarvoor heeft Colruyt data opgevraagd bij alle producenten van nationale merken.
In eerste instantie zullen de klanten van Colruyt de Eco-Score kunnen checken door de streepjescode van het product te scannen, maar Colruyt hoopt dat de merkfabrikanten de score in de toekomst ook zelf op de verpakking gaan vermelden.
De Eco-Score van Colruyt is in grote mate gebaseerd op de databank van Agribalyse, die de gemiddelde milieuimpact van 2.500 productcategorieën bevat.
Foto: Eco-Score op een huismerkproduct van Colruyt.
Laatste nieuws
-
29 mrt Omzet Ausnutria nam in 2023 met 11,3% af
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan