SGS en V-Label lanceren partnerschap en brengen veganistisch en vegetarisch keurmerk naar een wereldwijd publiek

06-12 06:07 | bron: FoodPro Network

SPIJKENISSE - Met gepaste trots kondigen wij aan dat SGS en V-Label GmbH hun krachten hebben gebundeld in een partnerschap dat vegan en vegetarische authenticiteit in voeding en wijn op wereldwijde schaal zal promoten.

Consumenten zijn zich steeds meer bewust van hun gezondheid, dierenwelzijn en hun verantwoordelijkheid tegenover het milieu. Dit heeft geleid tot een snelle groei van de consumptie van veganistische en vegetarische voeding, een trend die naar verwachting zal doorzetten en zelfs versnellen. Recent onderzoek voorspelt dat de wereldwijde, op plantaardig voedsel gebaseerde vegan markt tegen het einde van 2021 een bedrag van 4,2 miljard dollar zal vertegenwoordigen, een groei van 17% in slechts één jaar.

Een partnerschap dat zorgt voor een groter consumentenvertrouwen op de veganistische en vegetarische markt

V-label is het meest vertrouwde en internationaal meest erkende keurmerk voor veganistische en vegetarische kwaliteit. SGS is 's werelds toonaangevende voedingscertificeringsinstantie, met de grootste geografische voetafdruk van alle auditinstanties.

Deze bundeling van krachten zorgt voor een transparante kwaliteitsstempel voor veganistische en vegetarische consumenten over de hele wereld.

Jeff McDonald, Executive Vice-President van SGS, zegt hierover het volgende: "We zijn enthousiast over deze samenwerking, die de expertise van SGS en onze leidende positie in voedselcertificering en nalevingsprogramma's samenbrengt met V-label, het grootste en meest erkende veganistische en vegetarische keurmerk. Onze samenwerking zal ervoor zorgen dat consumenten over de hele wereld zeker kunnen zijn dat de producten die ze consumeren authentiek zijn en aan strikte normen voldoen."

"Onze samenwerking met SGS zal de ontwikkeling van nieuwe veganistische en vegetarische producten stimuleren, door producenten over de hele wereld de kans te geven om deze snelgroeiende markt te veroveren en het vertrouwen van de consument te winnen met behulp van het internationaal erkende keurmerk van V-Label en de kwaliteitsborging van SGS", aldus Renato Pichler, CEO of V-Label GmbH.

Wat zijn de voordelen van dit partnerschap?

Tot op vandaag is V-label een uniek internationaal kwaliteitssymbool voor veganisten en vegetariërs. Dit nieuwe partnerschap zal de toch al sterke erkenning van V-label naar een nog breder publiek brengen via het wereldwijde SGS-netwerk.

De V-label norm wordt ondersteund door een volledig auditeerbaar programma en standaardcriteria, evenals het V-label productkeurmerk. Als auditpartner garandeert SGS een maximale consistentie bij de implementatie van de vereisten met een streng programma voor auditortraining en -kwalificatie over de hele wereld. Klanten kunnen profiteren van een conformiteitscertificaat met daarop zowel het SGS- als het V-label logo, wat voor extra erkenning zorgt binnen de wereldwijde vegan en vegetarische markt.

Bovenal betekent het partnerschap een nog sterkere aanwezigheid en een vertrouwd label voor consumenten over de hele wereld.

Met meer dan 25 jaar ervaring in het etiketteren van producten en een jarenlange expertise op het gebied van kwaliteitsmanagement, voedseltechnologie, chemie, cosmetica en marketing, is V-Label toonaangevend in een wereldwijde beweging. Als zodanig werken ze samen met bedrijven, retailers, consumenten en actievoerders.

Neem voor meer informatie contact op met SGS.

Over V-Label

Over de hele wereld dragen nu meer dan 40.000 producten van meer dan 3.500 licentiehouders het V-label. V-label is een internationaal erkend, geregistreerd keurmerk voor het etiketteren van vegan en vegetarische producten en diensten, opgericht in 1996 in Zwitserland. Het is een betrouwbaar keurmerk voor consumenten.

Over SGS

SGS is wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering. Wij staan bekend als de global benchmark voor kwaliteit en integriteit. SGS onderhoudt wereldwijd een netwerk van ca. 2600 kantoren en laboratoria met meer dan 93.000 werknemers.

 

Bron: SGS - partner FoodPro Network





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
08 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 8 t/m 19 augustus
05 aug Voedselprijzen dalen hard na graandeal
05 aug Tony's Chocolonely kan dit jaar geen chocoladeletters maken door salmonella bij Barry Callebaut
05 aug Meer omzet en lagere winst voor Kellogg
05 aug Lotus Bakeries wil nieuwe speculoosfabriek bouwen in Thailand
05 aug Zeeuwse aardappelen en uien hebben last van extreme droogte
05 aug Duitse start-up wil cacaoloze chocolade produceren
05 aug BRCGS Food Safety Issue 9: focus op cultuur en voortdurende verbetering
04 aug Unilever bevriest uitbetalingen aan Ben & Jerry's
04 aug Pluimveevlees heeft in 2031 aandeel van 47% in wereldwijde vleesmarkt
04 aug Inflatie op hoogste niveau sinds 1975
04 aug Cosun Beet Company wil in 2023 zelf biologische suiker produceren
04 aug Whitepaper - Hoe reduceer ik het gebruik van plastic in mijn verpakkingen?
04 aug De juiste choreografie. Hoe vertaal jij doelstellingen naar een ERP-strategie?
03 aug Meer omzet voor Oatly
03 aug Just Eat Takeaway schrijft miljarden af op Grubhub
03 aug Prijsverhoging Douwe Egberts minder dan 1 cent per kopje
03 aug Van wangedrag beschuldigde manager van moederbedrijf Thuisbezorgd kan blijven
03 aug Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
03 aug Whitepaper Dioxines
02 aug Thuisbezorgd experimenteert met flitsbezorgen uit eigen supermarkt
02 aug Conflict tussen Ben & Jerry's en Unilever is nog niet opgelost
02 aug Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie
02 aug KTBA blijft investeren in groei
02 aug Hogere omzet en lagere winst voor Lamb Weston
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?