Carrefour lanceert bezorgabonnement en tweedehandswebshop

PARIJS - Carrefour zoekt nieuwe inkomstenmodellen en start met een bezorgabonnement en een tweedehandswebshop. Vooralsnog gaat het om initiatieven op de Franse thuismarkt.

Carrefour lanceert in Frankrijk een abonnement voor de grote boodschappen. Carrefour mikt hier op mensen uit de stad die regelmatig online bestellingen plaatsen en vaak geen auto hebben om grote aankopen mee te vervoeren.

Klanten kunnen op de website hun boodschappenmandje samenstellen en kiezen tussen drie leveringsfrequenties: maandelijks, om de twee maanden of om de drie maanden.

De maandelijkse boodschappen worden gratis geleverd. Klanten hoeven vanaf 50 euro ook geen abonnementskost te betalen, maar krijgen juist 5% korting. Carrefour belooft daarnaast dat de prijzen van de geselecteerde producten constant zullen blijven zolang het abonnement loopt.

Het gaat voorlopig wel om een beperkt aantal producten. Klanten kunnen kiezen uit ongeveer 400 producten. Begin 2022 wordt het aanbod uitgebreid.

Tweedehandswebshop

Daarnaast breidt Carrefour zijn tweedehandsaanbod uit. Op de Franse thuismarkt krijgt Carrefour Occasion een eigen website, in samenwerking met tweedehandsketen Cash Converters. Via de website kunnen consumenten gebruikte artikelen laten terugkopen door Carrefour, die ze daarna weer verkoopt. Alles van huishoudapparaten tot IT-apparatuur zijn er welkom.





Laatste nieuws