Pieter Pot haalt 9 miljoen euro kapitaal op

07-12 09:15 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - De verpakkingsvrije onlinesupermarkt Pieter Pot heeft 9 miljoen euro aan kapitaal bij investeerders opgehaald. De investering is afkomstig van ETF Partners, Shift Invest, Innovation Quarter en Future Food Fund. Met de extra financiële middelen wil de Rotterdamse start-up, die producten levert in herbruikbare verpakkingen zoals glazen potten, de activiteiten uitbreiden en het assortiment vergroten. 

Investeren in internationale expansie en technologie

Naast het versnellen van zijn internationale expansie, blijft Pieter Pot ook investeren in de technologie en infrastructuur voor het verpakkingsvrij bezorgen van boodschappen. Pieter Pot levert de boodschappen een dag na de bestelling af in volledig herbruikbare potten. Lege verpakkingen worden weer ingenomen, gereinigd en opnieuw gebruikt. Zo stelt het bedrijf consumenten in staat om hun plasticverbruik te verminderen zonder dat ze hun manier van kopen hoeven te veranderen.

Pieter Pot wil 1 miljoen verpakkingen per maand uitsparen

Sinds de start in 2019 zijn er meer dan 700.000 Pieter Pot-potten in omloop gebracht, waardoor meer dan 1,35 miljoen verpakkingen voor eenmalig gebruik werden uitgespaard. In 2022 mikt Pieter Pot op het overbodig maken van circa 1 miljoen verpakkingen per maand. Komend jaar wil het bedrijf daarnaast uitbreiden in West-Europa. Pieter Pot wil ook graag het assortiment uitbreiden en meer versproducten en zuivel gaan aanbieden.

 

Foto: Pieter Pot





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 jan Van Geloven voert snackproductie in Tilburg op
21 jan Nestlé in de tegenaanval in prijzenconflict met Albert Heijn
21 jan Landbouwexport boven de 100 miljard, mede door hogere prijzen
21 jan Ook KTBA partner van FoodPro Network in 2022
21 jan Het verbeteren van voorraadbeheer in de bakkerijsector
21 jan Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
20 jan Albert Heijn waarschuwt voor tekorten door prijzenconflict met Nestlé
20 jan Unilever blijft bij bod van 50 miljard pond voor consumententak GSK
20 jan Investering van 25 miljoen voor Franse vleesvervangersproducent La Vie
20 jan Webinar: De nieuwste generatie software voor de digitalisering van jouw foodbedrijf
20 jan Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
19 jan Metro zoekt koper voor Belgische winkels
19 jan Grotere supermarkten pakken nog meer marktaandeel
19 jan Fevia: 'Omikron heeft behoorlijke impact op Belgische voedingsindustrie'
19 jan Noord-Hollandse kaas onder On the way to PlanetProof
19 jan Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
19 jan 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
19 jan Meer dan ooit is het van belang de juiste man of vrouw aan het roer te hebben
18 jan Aldi opent eerste kassaloze winkel
18 jan IJsselmeervisafslag in Urk boekt nieuw omzetrecord
18 jan Thuisbezorgd komt met afbreekbare verpakking met zeewier
18 jan Houben Worstenbrood en Bavaria komen met Bavaria worstenbrood
18 jan Salarissen stegen over het afgelopen jaar gemiddeld met 2,1 procent
18 jan Verbeet nieuwe voorzitter van raad van commissarissen Unilever Nederland
18 jan Arla Foods ontwikkelt nieuwe methode van koelen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?