Omzetverdubbeling en opnieuw rode cijfers voor Picnic

10-01 08:19 | bron: FoodPro Network

AMERSFOORT - Online supermarkt Picnic heeft met haar activiteiten in Nederland en Duitsland in 2020 een verlies geleden van ruim 44,8 miljoen euro. De omzet verdubbelde bijna tot 455 miljoen euro. Dat blijkt uit de meest recente jaarrekening van Picnic, die vrijdag via de Kamer van Koophandel (KvK) openbaar werd.

De Nederlandse online supermarkt werd in 2015 opgericht. Drie jaar later ging Picnic van start in Duitsland. Sinds vorig jaar is het bedrijf ook actief in Frankrijk.

Investeringen

Uit de meest recente jaarrekening van Picnic blijkt verder dat de financiële buffers van Picnic in 2020 wat krompen. De solvabiliteit daalde van bijna 80% naar bijna 56%. Dat is overigens nog steeds zeer solide.

Daarnaast versterkte de online supermarkt zijn eigen vermogen afgelopen september, dankzij een kapitaalinjectie van 600 miljoen euro door investeerders. Die investering is uiteraard nog niet zichtbaar in de cijfers over 2020. De Bill & Melinda Gates Foundation Trust leidde de financieringsronde. Ook reeds bestaande investeerders deden mee.

Rode cijfers

Picnic kan het zich permitteren om elk jaar tientallen miljoenen euro's verlies te maken. In 2019 noteerde Picnic een verlies van ruim 49 miljoen euro.

In Nederland verkocht de online supermarkt in 2020 bijna 80% méér, waarmee de omzet uitkwam op 377 miljoen euro. De omzet in Duitsland bedroeg 78 miljoen euro, circa 3,5 keer méér dan het jaar ervoor.

Het aantal werknemers van Picnic in vaste dienst, gerekend in voltijdsbanen, steeg van 510 naar 937. Daarnaast werken er nog duizenden mensen met tijdelijke dienstverbanden.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 jan Van Geloven voert snackproductie in Tilburg op
21 jan Nestlé in de tegenaanval in prijzenconflict met Albert Heijn
21 jan Landbouwexport boven de 100 miljard, mede door hogere prijzen
21 jan Ook KTBA partner van FoodPro Network in 2022
21 jan Het verbeteren van voorraadbeheer in de bakkerijsector
21 jan Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
20 jan Albert Heijn waarschuwt voor tekorten door prijzenconflict met Nestlé
20 jan Unilever blijft bij bod van 50 miljard pond voor consumententak GSK
20 jan Investering van 25 miljoen voor Franse vleesvervangersproducent La Vie
20 jan Webinar: De nieuwste generatie software voor de digitalisering van jouw foodbedrijf
20 jan Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
19 jan Metro zoekt koper voor Belgische winkels
19 jan Grotere supermarkten pakken nog meer marktaandeel
19 jan Fevia: 'Omikron heeft behoorlijke impact op Belgische voedingsindustrie'
19 jan Noord-Hollandse kaas onder On the way to PlanetProof
19 jan Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
19 jan 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
19 jan Meer dan ooit is het van belang de juiste man of vrouw aan het roer te hebben
18 jan Aldi opent eerste kassaloze winkel
18 jan IJsselmeervisafslag in Urk boekt nieuw omzetrecord
18 jan Thuisbezorgd komt met afbreekbare verpakking met zeewier
18 jan Houben Worstenbrood en Bavaria komen met Bavaria worstenbrood
18 jan Salarissen stegen over het afgelopen jaar gemiddeld met 2,1 procent
18 jan Verbeet nieuwe voorzitter van raad van commissarissen Unilever Nederland
18 jan Arla Foods ontwikkelt nieuwe methode van koelen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?