Tindle van Next Gen Foods moet ook in supermarkt verkrijgbaar worden

14-01 08:29 | bron: FoodPro Network

OSS - Tindle, het product van de snelgroeiende startup Next Gen Foods, opgericht in 2020 in Singapore, moet ook in de supermarkt verkrijgbaar worden. Het bedrijf heeft in Nederland een productiefaciliteit in Oss, waar Tindle wordt gemaakt, een plantaardige vervanger voor pluimveevlees. Tindle is al met succes gelanceerd in Azië en het Midden-Oosten. Het is verkrijgbaar in circa 150 restaurants wereldwijd, waarvan 6 in Nederland. In 2021 haalde het bedrijf 30 miljoen dollar aan groeigeld op.

Eind 2022 of begin 2023 hoopt het bedrijf Tindle ook in Nederlandse supermarkten te verkopen. Tindle is het eerste product van Next Gen Foods en wordt gemaakt van 9 ingrediënten. De Nederlander John Seegers is technologisch directeur van Next Gen Foods, waarbij hij verantwoordelijk is voor productontwikkeling.

Seegers stond aan de wieg van Tindle en heeft de textuur, de smaak, het aroma en de sappigheid van het product geperfectioneerd. Met de introductie van het product op de Nederlandse markt gaan Seegers en zijn team nauw samenwerken met chef-koks en horecaexploitanten om de plantaardige variant van kip bekend te maken bij het grote publiek.

Next Gen Foods levert Tindle aan horecabedrijven in de vorm van een kneedbaar deeg. Het krijgt een stevige structuur, wanneer ermee wordt gekookt. Koks kunnen het benutten om er nuggets, kebab, saté, schnitzels en burgers mee te bereiden. Het deeg wordt gemaakt met water, eiwit, soja, tarwegluten, tarwezetmeel, plantaardig vet, zonnebloemolie, kokosolie, methylcellulose en havervezels.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
24 nov Knot: afkoeling economie hard nodig om inflatie omlaag te krijgen
24 nov Unilever verwacht in 2023 eerste ijs met eiwitten uit precisiefermentatie
24 nov Jumbo past verpakking van Ice Tea aan na nominatie voor Gouden Windei
24 nov ABN AMRO: 'Inhaalgroei voor de horeca is achter de rug'
24 nov Enrico Food moderniseert en groeit met ERP van Aptean
24 nov Whitepaper Validatie en Verificatie
23 nov Omzetstijging van 10 procent voor Danish Crown
23 nov Colruyt test onbemand bezorgwagentje
23 nov Zalmhuys Group neemt activiteiten van zalmrokerij H. van Wijnen over
23 nov Voorzitter MKB-Nederland: ‘We moeten drastisch ontregelen’
23 nov Prestatie-indicatoren voor voedselveiligheid
23 nov Training Claims
22 nov HAK betreedt de markt voor verse ovengroenten
22 nov Danish Crown bouwt nieuwe vleeswarenfabriek in Engeland
22 nov IJsthee, ambachtelijke salade en cornflakes kanshebbers voor Gouden Windei
22 nov Officiële start bouw PLUS distributiecentrum Deventer
22 nov Trendrapport | Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
22 nov LIVE WEBINAR | Hoe kunt u DE&I doorvoeren en tastbare voordelen behalen?
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?