Aldi opent eerste kassaloze winkel

18-01 14:21 | bron: FoodPro Network

LONDEN - Aldi is de eerste discounter die kassaloos winkelen aanbiedt in het Verenigd Koninkrijk, met de opening van een winkel in Greenwich (Londen).

De conceptwinkel werd de afgelopen maanden uitvoerig getest door medewerkers van Aldi, maar is sinds vandaag open voor het grote publiek. Om toegang te krijgen en te shoppen, moeten klanten de Aldi Shop&Go-app downloaden. Wanneer een klant de winkel verlaat, worden de boodschappen automatisch in rekening gebracht via een vooraf gekozen betaalmethode en verschijnt er een betalingsbewijs in de app. Klanten die alcohol willen kopen moeten zelf hun leeftijd bewijzen via speciale gezichtsherkenningstechnologie of via tussenkomst van een winkelmedewerker.

“Voor ons gaat het bij dit soort stappen altijd om de verbetering van de klantervaring”, aldus winkelmanager Lewis Esparon tegen The Grocer. “Het hele team staat klaar om te helpen en ervoor te zorgen dat die ervaring net zo soepel verloopt als altijd.”

Met de nieuwe technologie volgt Aldi het voorbeeld van verschillende andere Britse retailers. Tesco opende in oktober een kassaloze supermarkt in Londen, waar klanten ook gewoon producten uit de schappen kunnen pakken en naar buiten lopen. Sainsbury's volgde in november met de lancering van een 'Smartshop Pick & Go'-winkel en Morrisons test een soortgelijk concept in zijn hoofdkantoor in Bradford, dat tot op heden alleen toegankelijk is voor personeel. 

Amazon had ooit de primeur. Het Amerikaanse Amazon heeft inmiddels 15 kassaloze winkels geopend in en rond Londen. Tegen 2025 wil Amazon 260 Amazon Fresh-winkels hebben in heel het Verenigd Koninkrijk.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Pieter Vissers nieuwe Horeca Directeur Heineken Nederland
20 mei NoPalm Ingredients onderscheiden met Rabo Duurzame Innovatieprijs 2022
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Convenant Voedingsmiddelen start Local Expert Network
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Groen licht voor The Chocolate Factory in Veghel
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Van Gelder groente en fruit wint Rotterdamse Ondernemersprijs 2022
19 mei Olijfolie: vergine of extra vergine?
19 mei Auditor geeft antwoord op 3 vragen over voedselveiligheid
18 mei Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
18 mei Walmart: “lage prijzen zijn zeker nu belangrijk”
18 mei ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
18 mei Roeland Buijsse benoemd tot voorzitter College van Bestuur SVO vakopleiding food
18 mei Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
18 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
17 mei ADM gaat samenwerking aan met Eat Just voor productie kweekvlees
17 mei Flinke omzetstijging voor mosselveiling in Yerseke
17 mei Flink neemt Franse concurrent Cajoo over
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?