Investering van 25 miljoen voor Franse vleesvervangersproducent La Vie

20-01 08:05 | bron: FoodPro Network

PARIJS - De Franse start-up La Vie, producent van plantaardige alternatieven voor bacon en spekblokjes, ontvangt 25 miljoen euro van investeerders. Het geld komt van investeringsfondsen als Seventure, Oyster Bay en Partech en van een aantal vermogende private investeerders. De producten van La Vie worden al verkocht bij Carrefour en voor dit jaar richt het bedrijf zich op alle grote winkelketens in Frankrijk. Daarnaast wordt er geleverd aan veganistische en vegetarische restaurants. 

Oprichters Nicolas Schweitzer en Vincent Poulichet van La Vie stellen dat hun bedrijf het enige ter wereld is dat er in is geslaagd een plantaardig vet te ontwikkelen dat zich bij het koken en bakken op een vergelijkbare manier gedraagt als dierlijk vet. Het plantaardige alternatief voor spek kreeg een Nutri-Score C. "Dat is minder goed dan broccoli, maar beter dan varkensspek", aldus Schweitzer en Poulichet.

La Vie werd opgericht in 2019 en heeft inmiddels 30 mensen in dienst. Dat aantal moet in korte tijd gaan verdubbelen. La Vie heeft delen van de technologie die wordt toegepast gepatenteerd. Voor de productie van de vleesvervangers wordt een beperkt aantal ingrediënten gebruikt. La Vie gebruikt zonnebloemolie en water dat volgens een speciaal proces is verwerkt. Daarnaast benut La Vie soja als eiwitbron en bevatten de producten zout, kleurstoffen uit radijs of tomatenschillen en een aantal natuurlijke smaakstoffen. 

Schweitzer en Poulichet willen samenwerkingen aangaan met grote fastfoodketens. Daarnaast wil het bedrijf ook met de producten buiten Frankrijk de markt op. In april komen producten van La Vie in het Verenigd Koninkrijk beschikbaar en er zijn ook plannen om in de Verenigde Staten te starten. De productie heeft het bedrijf uitbesteed aan de industriële partner Sodebo.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Pieter Vissers nieuwe Horeca Directeur Heineken Nederland
20 mei NoPalm Ingredients onderscheiden met Rabo Duurzame Innovatieprijs 2022
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Convenant Voedingsmiddelen start Local Expert Network
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Groen licht voor The Chocolate Factory in Veghel
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Van Gelder groente en fruit wint Rotterdamse Ondernemersprijs 2022
19 mei Olijfolie: vergine of extra vergine?
19 mei Auditor geeft antwoord op 3 vragen over voedselveiligheid
18 mei Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
18 mei Walmart: “lage prijzen zijn zeker nu belangrijk”
18 mei ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
18 mei Roeland Buijsse benoemd tot voorzitter College van Bestuur SVO vakopleiding food
18 mei Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
18 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
17 mei ADM gaat samenwerking aan met Eat Just voor productie kweekvlees
17 mei Flinke omzetstijging voor mosselveiling in Yerseke
17 mei Flink neemt Franse concurrent Cajoo over
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?