Cloetta wil Nederlandse en Belgische productie reorganiseren
bron: FoodPro Network
ROOSENDAAL - Cloetta wil een reorganisatie van de productie in Nederland en België doorvoeren. Daarbij worden twee fabrieken in Roosendaal en een vestiging in het Belgische Turnhout gesloten en bouwt het bedrijf daarvoor in de plaats één volledig nieuwe fabriek. De nieuwe fabriek vergt een investering van circa 235 miljoen euro en zal naar verwachting in 2026 volledig operationeel zijn.
De reorganisatie moet zorgen voor een toename van het jaarlijkse bedrijfsresultaat van circa 17 miljoen euro, aldus Cloetta in een persbericht. Cloetta is de zoetwarenproducent achter de snoepmerken Sportlife, Venco, Red Band en King. In totaal raakt het besluit van het bedrijf ongeveer 350 werknemers in Nederland en België. Een meerderheid daarvan zal een baan in de nieuwe fabriek kunnen krijgen. Tegen deze achtergrond zal Cloetta in overleg treden met de Europese Ondernemingsraad en lokale vakbonden.
Laatste nieuws
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan