Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken

18-05 14:15 | bron: FoodPro Network

VELSEN-NOORD - Dirk stopt vanaf 1 juni met het maken van reclame op televisie, dat maakt de supermarktketen woensdag bekend. Dirk heeft het besluit genomen "om de boodschappen in deze tijd voor iedereen betaalbaar te houden". De supermarktketen hoopt op deze manier de kosten te drukken in tijden van hoge inflatie.

In totaal wordt door de stap 35% van het marketingbudget van de supermarktketen bespaard, aldus een woordvoerder van Dirk tegen NU.nl. Om welk bedrag het precies gaat is niet duidelijk, maar de woordvoerder benadrukt dat supermarktketens doorgaans miljoenen uitgeven aan tv-spotjes.

In de weken waarin Dirk nog wel op TV te zien is, wordt met een nieuwe campagne teruggeblikt op de televisiegeschiedenis van het bedrijf.

"In tijden dat alles alleen maar duurder wordt in de supermarkt willen wij kosten besparen. Daar passen grote budgetten voor tv-reclames en zendtijd op dit moment niet bij", aldus algemeen directeur Marcel Huizing. Op prijsstijgingen heeft de supermarkt geen invloed, maar op andere kosten wel, aldus de woordvoerder.

Dirk heeft in totaal 129 winkels. Die zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 jul Duizenden klanten krijgen boodschappen niet geleverd door boerenprotesten
04 jul Albert Heijn opende vorige week 6 nieuwe winkels
04 jul Exact gaat horeca verder ontzorgen met overname Horeko
04 jul CBL: boodschappen in gevaar bij langdurige blokkades
04 jul Boeren blokkeren zeker zes distributiecentra van supermarkten
04 jul Ronald Prince per 1 september nieuwe voorzitter FNLI
04 jul Stappenplan Ketenborging
04 jul Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
01 jul Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 jul Chocoladefabrieken stoppen productie na salmonella bij Barry Callebaut
01 jul Ben & Jerry's verontwaardigd over besluit om merk in Israël te verkopen
01 jul Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
01 jul Kees de Kat (CEO): FruitMasters wil naar meer inzicht in de keten
01 jul Whitepaper Allergenenmanagement
30 jun Jumbo opent 21ste winkel in België
30 jun Barry Callebaut legt productie in Wieze stil na ontdekking salmonella
30 jun Maaltijddienst Apetito getroffen door cyberaanval
30 jun 162 duizend bedrijven maakten gebruik van NOW-steunregeling
30 jun Hoe maak ik een monitoringsplan voor private label-producten?
30 jun Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
30 jun 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
29 jun Ook Leonardo DiCaprio investeert in kweekvlees
29 jun Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
29 jun Danone wil zuivelfabriek in het noorden van Spanje sluiten
29 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?