Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro

19-05 14:19 | bron: FoodPro Network

NECKARSULM - Lidl is voor het eerst de omzetkaap van 100 miljard euro gepasseerd. De Duitse retailer zette 100,8 miljard euro om in het gebroken boekjaar 2021-2022, zo blijkt uit cijfers die moederbedrijf Schwarz Gruppe publiceert. Dat is 4,7% meer dan in het vorige boekjaar. De omzetstijging is deels te danken aan de opening van 300 nieuwe winkels.

Ook de hele Schwarz Gruppe zet sterke resultaten neer. De omzet steeg van 125,3 miljard euro naar 133,6 miljard euro. Hypermarktketen Kaufland zag de omzet stijgen met 7,4%, tot 27,3 miljard euro. De totale online omzet van het bedrijf kwam uit op 1,7 miljard euro. Schwarz Gruppe baat meer dan 13.300 winkels uit en investeerde afgelopen boekjaar circa 8 miljard euro in expansie, modernisering en digitalisering.

De mooie cijfers zijn een opsteker voor topman Gerd Chrzanowski, die in de loop van het boekjaar aantrad na een interne machtsstrijd binnen de groep. Chrzanowski heeft zich voorgenomen een cultuurrevolutie door te voeren bij de Schwarz Gruppe. Van een strak, centraal aangestuurd traditioneel handelsbedrijf wil hij een wendbare onderneming maken, met gedeelde verantwoordelijkheden en een doorgedreven digitalisering.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 jul Duizenden klanten krijgen boodschappen niet geleverd door boerenprotesten
04 jul Albert Heijn opende vorige week 6 nieuwe winkels
04 jul Exact gaat horeca verder ontzorgen met overname Horeko
04 jul CBL: boodschappen in gevaar bij langdurige blokkades
04 jul Boeren blokkeren zeker zes distributiecentra van supermarkten
04 jul Ronald Prince per 1 september nieuwe voorzitter FNLI
04 jul Stappenplan Ketenborging
04 jul Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
01 jul Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 jul Chocoladefabrieken stoppen productie na salmonella bij Barry Callebaut
01 jul Ben & Jerry's verontwaardigd over besluit om merk in Israël te verkopen
01 jul Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
01 jul Kees de Kat (CEO): FruitMasters wil naar meer inzicht in de keten
01 jul Whitepaper Allergenenmanagement
30 jun Jumbo opent 21ste winkel in België
30 jun Barry Callebaut legt productie in Wieze stil na ontdekking salmonella
30 jun Maaltijddienst Apetito getroffen door cyberaanval
30 jun 162 duizend bedrijven maakten gebruik van NOW-steunregeling
30 jun Hoe maak ik een monitoringsplan voor private label-producten?
30 jun Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
30 jun 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
29 jun Ook Leonardo DiCaprio investeert in kweekvlees
29 jun Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
29 jun Danone wil zuivelfabriek in het noorden van Spanje sluiten
29 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?