Danone verkleint assortiment

20-06 14:19 | bron: FoodPro Network

PARIJS - Om de kosten te verlagen verkleint Danone zijn assortiment. Minder verschillende smaken en verpakkingen moeten helpen de kosten te verlagen. Er zouden (voorlopig) nog geen hele productlijnen verdwijnen.

Danone gaat minder productvariaties aanbieden om de stijgende inflatie en kostendruk te beheersen. In het aantal verschillende referenties wordt flink gesnoeid. Zo zal Danone van sommige producten minder verschillende verpakkingsgroottes of smaken produceren. Dat vertelt Ayla Ziz, het hoofd van de wereldwijde verkoop tegen Reuters.

Aangezien de kosten voor transport, olie en verpakkingsmateriaal gestegen zijn door de oorlog in Oekraïne enerzijds en de aanhoudende coronapandemie in China anderzijds, wil Danone zo op productiekosten besparen. Door een kleiner, eenvoudiger assortiment aan te bieden, kunnen ook de supermarkten besparen. Supermarkten hoeven immers minder opslag- en schapruimte, transport en voorraad te voorzien.

“We moeten aan inflatie beginnen te wennen, vooral in Europa”, aldus Ziz. De hele portefeuille van Danone wordt volgens Ziz samen met elke retailklant bekeken. Ook zal Danone investeren in software om de prijzen van producten nauwkeuriger te bepalen en in lijn te houden met de consumentenverwachtingen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 jul Duizenden klanten krijgen boodschappen niet geleverd door boerenprotesten
04 jul Albert Heijn opende vorige week 6 nieuwe winkels
04 jul Exact gaat horeca verder ontzorgen met overname Horeko
04 jul CBL: boodschappen in gevaar bij langdurige blokkades
04 jul Boeren blokkeren zeker zes distributiecentra van supermarkten
04 jul Ronald Prince per 1 september nieuwe voorzitter FNLI
04 jul Stappenplan Ketenborging
04 jul Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
01 jul Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 jul Chocoladefabrieken stoppen productie na salmonella bij Barry Callebaut
01 jul Ben & Jerry's verontwaardigd over besluit om merk in Israël te verkopen
01 jul Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
01 jul Kees de Kat (CEO): FruitMasters wil naar meer inzicht in de keten
01 jul Whitepaper Allergenenmanagement
30 jun Jumbo opent 21ste winkel in België
30 jun Barry Callebaut legt productie in Wieze stil na ontdekking salmonella
30 jun Maaltijddienst Apetito getroffen door cyberaanval
30 jun 162 duizend bedrijven maakten gebruik van NOW-steunregeling
30 jun Hoe maak ik een monitoringsplan voor private label-producten?
30 jun Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
30 jun 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
29 jun Ook Leonardo DiCaprio investeert in kweekvlees
29 jun Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
29 jun Danone wil zuivelfabriek in het noorden van Spanje sluiten
29 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?