Kellogg Company wil zich opslitsen in drie onafhankelijke bedrijven

23-06 08:47 | bron: FoodPro Network

BATTLE CREEK - Kellogg Company wil zich opsplitsen in drie onafhankelijke bedrijven. Het eerste bedrijf richt zich op verkoop van snacks, graanproducten en noedels. Het tweede bedrijf is gericht op kant-en klare graanproducten. Het derde bedrijf gaat zich specialiseren in plantaardige voedingsproducten en wordt opgebouwd rond het merk MorningStar Farms.

Het bedrijf voor snacks, graanrepen en noedels zal jaarlijks een omzet van 11,4 miljard dollar noteren zo is de verwachting. Dit is het bedrijf waarin merken zoals Pringles, Cheez-It en Nutri-Grain worden ondergebracht. Voor het bedrijf in kant-en klare graanproducten wordt een netto jaaromzet van 2,4 miljard dollar voorzien. Hier vallen de ontbijtproducten van merken zoals Kellogg's en Special K onder. Het bedrijf rond het merk MorningStar Farms zal circa 340 miljoen dollar per jaar omzetten.

De opsplitsing is bedoeld om meer waarde voor de aandeelhouders te creëren. Als onafhankelijke bedrijven zijn de drie bedrijven operationeel flexibeler waardoor ze naar verwachting beter in staat zijn om winstgevende groei te realiseren. De verwachting is dat de afsplitsing van de activiteiten in ontbijtgranen het eerst gerealiseerd kan worden en de verzelfstandiging van het merk MorningStar Farms daarna plaats gaat vinden. Eind 2023 zou de volledige opsplitsing van het Amerikaanse voedingsconcern voltooid moeten zijn.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
04 jul Duizenden klanten krijgen boodschappen niet geleverd door boerenprotesten
04 jul Albert Heijn opende vorige week 6 nieuwe winkels
04 jul Exact gaat horeca verder ontzorgen met overname Horeko
04 jul CBL: boodschappen in gevaar bij langdurige blokkades
04 jul Boeren blokkeren zeker zes distributiecentra van supermarkten
04 jul Ronald Prince per 1 september nieuwe voorzitter FNLI
04 jul Stappenplan Ketenborging
04 jul Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
01 jul Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 jul Chocoladefabrieken stoppen productie na salmonella bij Barry Callebaut
01 jul Ben & Jerry's verontwaardigd over besluit om merk in Israël te verkopen
01 jul Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
01 jul Kees de Kat (CEO): FruitMasters wil naar meer inzicht in de keten
01 jul Whitepaper Allergenenmanagement
30 jun Jumbo opent 21ste winkel in België
30 jun Barry Callebaut legt productie in Wieze stil na ontdekking salmonella
30 jun Maaltijddienst Apetito getroffen door cyberaanval
30 jun 162 duizend bedrijven maakten gebruik van NOW-steunregeling
30 jun Hoe maak ik een monitoringsplan voor private label-producten?
30 jun Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
30 jun 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
29 jun Ook Leonardo DiCaprio investeert in kweekvlees
29 jun Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
29 jun Danone wil zuivelfabriek in het noorden van Spanje sluiten
29 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?