Nestlé blijft prijzen verder verhogen

VEVEY - Nestlé gaat door met het verhogen van de prijzen van zijn producten, zoals KitKat repen en bouillonblokjes van Maggi. In het eerste kwartaal werden de producten gemiddeld al zo'n 5% duurder, met het tweede kwartaal erbij komt die stijging uit op 6,5%. De Zwitserse voedingsmiddelenproducent ziet dat terug in zijn omzet, een teken dat klanten de prijsverhogingen lijken te accepteren en de vraag naar ook bijvoorbeeld Nesquik-cacaodrank hoog blijft.

Met name de vraag naar kattenvoer van Purina en snoepgoed groeide sterk, waar de chocolade van KitKat het met name goed deed. Ook koffie en water werden meer verkocht, wat volgens Nestlé kwam door een toename in het aantal verkopen buitenshuis. Vorig jaar had Nestlé nog vaker last van coronabeperkingen. Ook de vleesvervangers van Garden Gourmet waren gewild door consumenten, gezien de hogere omzet van plantaardige producten van meer dan 10%.

Nestlé rekent voor dit jaar op 7 tot 8% meer omzet waar eerder rekening werd gehouden met een omzetstijging van zo'n 5%. De belangrijkste oorzaak van die hogere omzet zijn de prijsverhogingen. Nestlé zegt verantwoordelijk om te gaan met het duurder maken van producten en tegelijkertijd ook zelf op de kosten te letten om de duurdere energie en grondstoffen aan te kunnen. De voedingsmiddelenproducent zegt dat die acties tot nu toe goed werken. De omzet kwam het eerste halfjaar uit op 45,6 miljard Zwitserse frank (46,5 miljard euro), een stijging van ruim 9% op jaarbasis.

Eerder meldden onder andere ook Unilever, Danone en Reckitt Benckiser (RB) dit jaar op een hogere omzet te rekenen door de flink opgelopen inflatie.

 





Laatste nieuws